מירמה בצריף של 36.2 מ"ר

לטענת העותרים, בעלותם לא נרשמה כי בעלי הקרקע הסתירו את קיומם מפקיד ההסדר

בפסק דין חריג הורה בית המשפט המחוזי בת"א על תיקון רישום שנעשה בלשכת רישום המקרקעין בת"א במסגרת הסדר המקרקעין, לאחר שקבע כי בעת ההסדר בוצעה מירמה.

השופטת, ד"ר דרורה פילפל, נעתרה לעתירה שהוגשה על-ידי פנחס פאר ואחיותיו, באמצעות עורכת דין פנינה פריצקי, וקבעה כי הם הבעלים בצריף בשכונת ברנר (על גבול שכונת נווה צדק) שרכש אביהם בדצמבר 1995. הצריף נבנה על-ידי אישה על קרקע שלא היתה בבעלותה והיא החזיקה בו 20 שנה. לאחר תקופה זו היא מכרה את זכויותיה בצריף לאדם אחר, ממנו רכש אביהם של העותרים את הצריף שגודלו 36.2 מ"ר. העותרים טענו, כי בעלותם בצריף לא נרשמה מאחר והנתבעים, הבעלים של המקרקעין עליהם בנוי הצריף, השיגו את רישום בעלותם בצריף במירמה, ומאחר ובעת ביצוע הליכי ההסדר הצהירו בכזב, כי הם הזכאים הבלעדיים להירשם כבעלים. בנוסף, הסתירו מפקיד ההסדר את קיומם של העותרים, טענו.

השופטת פילפל קבעה בפסק הדין, כי היעדר הגילוי לפקיד ההסדר בנוגע לזכויות העותרים בצריף עולה כדי מירמה ברישום, והמשיבים לא רכשו את הזכויות בצריף בעת הרישום בתום לב. לדברי השופטת, היה על הנתבעים להסב את תשומת ליבו של פקיד ההסדר על הפגיעה בזכויות קנייניות אפשריות של אחר, ובשל אי הגילוי לפקיד ההסדר יש לקבל את העתירה ולהורות לפקיד ההסדר לרשום העותרים כבעלים של הצריף.

הנתבעים - אלפרד ושלומית כהן ואסתר איתן - חוייבו לשלם לעותרים הוצאות בסכום כולל של 45 אלף שקל. (ת.א. 1555/00).