עיריית אילת תקים תאגיד מים וביוב

עם הקמתו יקח על עצמו התאגיד מלוות בסך 107 מיליון שקל, המהוות כ-56% מסך המלוות שלקחה העירייה. סכום זה יקוזז מסך המלוות של העירייה, ויביא בהדרגה להפחתה ניכרת בגירעון העירייה

עיריית אילת החליטה להקים תאגיד לטיפול בנושאי המים, הביוב והתשתיות הנלוות בעיר. ההחלטה על כך התקבלה לאחר שנתברר, כי הכנסות העירייה ממים הם ברמה נמוכה, בעיקר בשל מחירם הנמוך, המוכתב על ידי הרשויות הממלכתיות.

עם הקמתו יקח על עצמו התאגיד מלוות בסך 107 מיליון שקל, המהוות כ-56% מסך המלוות שלקחה העירייה. סכום זה יקוזז מסך המלוות של העירייה, ויביא בהדרגה להפחתה ניכרת בגירעון העירייה.

ההחלטה על הקמת התאגיד התקבלה על-ידי מועצת העיר על-פי המלצת ראש העירייה, גבי קדוש, במסגרת תוכנית הצמיחה של אילת. לדברי קדוש, הקמת התאגיד תביא לשיפור איכות השירותים הניתנים בתחומים אלה לתושבי אילת ולמבקריה, ותוריד משמעותית מנטל חובותיה של העירייה.

עיריית אילת רוכשת 14 מיליון קוב מים לשנה, והיא נחשבת לעיר השביעית במדינה מבחינת היקף רכישת המים, בשל בתי המלון בעיר, שהם צרכני מים גדולים. נכון להיום מייצרת אילת כ-8.5 מיליון קוב מי ביוב בשנה.

מתקן הטיהור של אילת יכול לטפל ב-12 מיליון קוב לשנה לכל היותר. לדברי קדוש, היות שאילת עשויה להגיע לכמות ייצור ביוב כזו תוך ארבע-חמש שנים, יידרש התאגיד להתחיל להיערך בהתאם להרחבת יכולת הטיפול של מכון טיהור השפכים.