אפשר להמשיך לערער ובזול על תוכניות בנייה

תיקון נוסף בחוק מעניק לרשויות כלים משופרים לסילוק פולשים ושלילת כל זכות לא חוקית שביקשו לעצמם

הכנסת דחתה את הצעת הממשלה להרתיע מגישי עררים קנטרניים לפי חוק התכנון והבנייה, דרך ייקור תעריפי האגרות בשיעור הנזקים הצפויים. הממשלה ביקשה לצמצם את מספר העררים ולהקל בכך על הוועדות השונות. הצעת הממשלה בחוק ההסדרים 2004 הטילה אגרות בהיקף של אלפי שקלים על עררים עד 480 אלף שקל, שהיו פטורים עד כה מתשלום.

הבית קיבל בשבוע שעבר בקריאה שנייה ושלישית תיקון בחוק לפי הצעת ועדת הפנים, שקובע שני תעריפים לאגרות, ללא קשר לערך המשוער של הנזקים: 837 שקל לערר על סכום שהוא פחות מ-500 אלף שקל, ו-1,675 שקל על סכום שמעל ל-500 אלף שקל. החוק החדש מסמיך את שר הפנים לפטור מתשלום האגרה מגישי עררים סבירים לכאורה במקרים של חוסר אמצעים.

*סילוק פולשים מאדמות ונכסים ציבוריים יתאפשר מעתה ביתר קלות, על-פי תיקון בחוק מקרקעי הציבור שהתקבל בקריאה שנייה ושלישית לפי הצעת הממשלה. התיקון מעניק לרשויות כלים משופרים לסילוק הפולשים ושלילת כל זכות לא חוקית שביקשו לעצמם.

*קבלת היתר בנייה תוך 60 יום לביצוע תוכנית בניה פשוטה תתאפשר בתיקון חוק התכנון והבנייה, שעבר בקריאה ראשונה לפי הצעת ח"כ מיכאל גורלובסקי (ליכוד) בתמיכת הממשלה, לדבריו "כדי למנוע שחיתויות בדרך לקבלת היתרי בנייה".