ממשלת סין: להגדיל את מכסת העובדים הסינים בבנייה בישראל

ממשלת סין דורשת מישראל להגדיל את מכסת העובדים הסינים בישראל ובענף הבנייה בפרט. הפנייה נעשתה באמצעות שגריר סין בישראל, צ'אן יונג לונג, שנועד עם שר הבינוי והשיכון, יצחק הרצוג. בפגישה השתתפה גם היועצת הכלכלית בשגרירות סין, צ'אי מי.

בישראל מועסקים היום בענף הבנייה 4,700 עובדים סינים, בעלות שכר של 1,000-700 דולר לעובד בחודש.

בתוך כך פנה הרצוג במכתב דחוף לראש הממשלה, אריאל שרון, ולשרים אהוד אולמרט, סילבן שלום ובנימין נתניהו, בבקשה לקיים דיון בנושא, כחלק מהעמקת מכלול היחסים עם סין.

הרצוג כותב, כי פיתוח היחסים הבילטראליים עם סין הוא אלמנט אסטרטגי במדיניות הישראלית. יש מקום לבחון את העלאת המכסה של העובדים הסינים, בלי לפרוץ את התקרה שסוכמה. הרצוג מוסיף, כי ממדי ענף הבנייה בסין מדברים בעד עצמם, שכן 15% מכוח הבנייה בעולם מצוי כיום בסין.

בפגישה עם השגריר הסיני קיבל הרצוג את הרושם, כי ממשלת סין מתוסכלת מכך שתנועת אנשי עסקים ומבקרים סינים בישראל היא מועטה יחסית.

בנוסף, השגריר רמז, כי אחת הסיבות בעטיין נבלם הגידול בתיירות הסינית לישראל נעוצה בתקלות וביחס לו זוכים התיירים הסינים בעת הגיעם לישראל, ובכלל זה גם אנשי עסקים.

השגריר הוסיף, כי סין מעודדת ביקורים של אנשי עסקים בתחומה, והיא אף מקדמת בברכה את 30 אלף הישראלים שבחרו לבקר בסין בשנה החולפת, מרביתם לצורך שת"פ עיסקי והשקעות.

הרצוג ציין, כי יפעל לבחינת העלאת מכסת העובדים הסינים בענף הבנייה, וכן לפיתוח יוזמות כלכליות נוספות. "אני ממליץ לחברות בנייה ישראליות לבחון את השוק הסיני הנמצא בצמיחה", אמר הרצוג.