מזכ"ל האיחוד החקלאי: "הסוכנות היהודית זונחת את ההתיישבות הכפרית בארץ"

מתכוונת לבטל הקצבה של 10 מיליון ש' להלוואות ליזמויות בהתיישבות

"הסוכנות היהודית זונחת את ההתיישבות הכפרית בארץ". כך טוען מזכ"ל האיחוד החקלאי, דודו קוכמן, בעקבות כוונת הסוכנות לבטל הקצבה של 10 מיליון שקל להלוואות ליזמויות בהתיישבות.

ביטול ההקצבה צפוי להתאשר בישיבת כנס חבר הנאמנים של הסוכנות שיתקיים בראשית השבוע צפוי לאשר את ביטול ההקצבה. נציגי תנועות ההתיישבות הודיעו, שבכוונתם להגיע לדיונים ולנסות ולשכנע את הצירים לבטל החלטה זו, בטענה שהסכום כולו ממומן מהחזרי הלוואות קודמות, כך שאינו מצריך השקעה כספית חדשה של הסוכנות.

לדברי קוכמן, יו"ר הסוכנות, סלי מרידור, מוביל מדיניות של נטישת המתיישבים ואי עמידה בהתחייבויות העבר. לדבריו, הסוכנות, שהייתה הגוף המוביל בהקמה ובפיתוח ההתיישבות בישראל, מפנה עורף לאנשים אותם שלחה לאיזורי הספר ונוטשת אותם.

קוכמן מדגיש, כי תנועות ההתיישבות אינן מבקשות עזרה ליישובים שהצליחו להתבסס, כי אם ליישובים הקטנים בפריפריה.

עוד אומר קוכמן, שתקציב הסוכנות מגיע ברובו מהקהילות היהודיות בחו"ל ולכן קשה להאמין, שרצונם של התורמים הוא לנתק כל קשר עם ההתיישבות.

לדברי יו"ר פורום מט"י ליזמות עסקית בישראל, ניצן אבירן, הפסקת התמיכה פגיעה משמעותית בכלכלה ובאטרקטביות של איזורים אלה.

לדברי הסוכנות, היא קיבלה לפני 12 שנים החלטה על יציאה מהטיפול הישיר בתחום ההתיישבות בתאום ובהסכמת התנועות. עוד מסרה, שבתוכנית האסטרטגית לוקחת הסוכנות על עצמה לטפל בנושאים הקשורים לדור העתיד ובאיזורי עדיפות לאומית, בתאום עם ממשלת ישראל.