ראש עיריית אשקלון לאחר כשלון פגישת הגישור: ניאבק בחברת ק.צ.א.א בכל החזיתות, נפנה גם לבית-המשפט

הסתיימה ללא תוצאות פגישה בין הנהלת ק.צ.א.א לבין ראש עיריית אשקלון, רוני מהצרי, בנוגע לדרישותיו מהחברה. מהצרי דורש כי החברה תשלם מיסי ארנונה, תצמצם את כמות הגז המאוחסן בחוות הגז באשקלון, ותעמוד בתנאי רשיון העסק.

מהצרי מסר, כי בעקבות הכישלון במו"מ בין העירייה לק.צ.א.א, תצא העירייה למאבק משפטי בכל החזיתות. לדבריו, עד כה היה המאבק מול ק.צ.א.א מינורי, ונועד להשיג הישגים בשקט וללא מאבקים, אך עתה, המאבק בק.צ.א.א עולה מדרגה.

"נפתח מולם שלוש חזיתות", אומר מהצרי: "בכנסת - לשינוי חוק ק.צ.א.א; בבית-המשפט - בנושא רישוי עסקים ותשלומי ארנונה; ובציבור - חזית של תושבים מאשקלון והסביבה יחד עם הארגונים הירוקים, כדי שלעיר אשקלון ולתושביה תהיה אמירה ביחס למה שמתרחש בתוך מתחם ק.צ.א.א".

הפגישה התקיימה בין מהצרי לבין יו"ר דירקטוריון ק.צ.א.א, אורן שחור, ונציגי הנהלה, ביוזמת החברה, במטרה לנסות להגיע לפשרה בנושאים שבהם פועלת עיריית אשקלון. בין הדרישות: התנגדותה להגדלת נפח הגפ"מ מ-4,500 טונה ל-10,000 טונה, ודרישתה מק.צ.א.א לעמוד בחוק רישוי עסקים, לאחר שמתחם החברה הפך לעסק למילוי בלוני גז ביתיים.

דרישה נוספת היא בתחום תשלום מיסי הארנונה, וכן הדרישה לפיקוח עירוני בכל הנושאים של תכנון ובנייה. כיום ק.צ.א.א פועלת בשטח שלעיריית אשקלון אין בו דריסת רגל, הנחשב לאקס-טריטוריאלי.

מהצרי דרש מהנהלת החברה שכל הפעילות של ק.צ.א.א תיבחן על ידי עיריית אשקלון. שר הפנים, אופיר פז-פינס, תומך בעמדת העירייה כי ק.צ.א.א תשלם מיסי ארנונה. נציגי ק.צ.א.א התנגדו בישיבה לכל פיקוח על פעילותם, וכן התנגדו לדרישה לשלם ארנונה.

המו"מ בין הצדדים נמשך זמן רב. עתה, הודיע מהצרי כי בעקבות כישלון השיחות, הוא יפעל בכנסת לשינוי חוק ק.צ.א.א, ועד כה הודיעו מספר ח"כים, מאשקלון: איציק כהן מש"ס, גלעד ארדן ומרינה סולודקין מהליכוד, על תמיכה בעירייה.

"לא נאפשר לק.צ.א.א להפוך את אשקלון לחצר האחורית של מדינת ישראל", אמר מהצרי, "החברה עושה מה שהיא רוצה, בלי לתת על כך את הדין: מאחסנים דלק וגז בסמיכות מסוכנת לאשקלון ולסביבה, בונים איפה שבא להם, ומפעילים עסק ללא רישיון".

החברה מסרה, כי כל הנושאים שבמחלוקת נמצאים במו"מ.