תושבי השכונות בסמוך לצומת הפיל: עיריית ת"א עשתה דיל עם מסעדות כדי שימשכו התנגדותן לחניה באזור

תושבי השכונות הסמוכות למחלף הפיל בצפון ת"א טוענים, כי עיריית ת"א העלימה מהם פרוטוקולים המתעדים סיכומי דברים שהתקבלו בחדרי חדרים בין העירייה לבין בעלי המסעדות 206 ומקדונלד'ס

תושבי השכונות הסמוכות למחלף הפיל בצפון ת"א טוענים, כי עיריית ת"א העלימה מהם פרוטוקולים המתעדים סיכומי דברים שהתקבלו בחדרי חדרים בין העירייה לבין בעלי המסעדות 206 ומקדונלד'ס. הוועדה המקומית ת"א הגישה לאחרונה לוועדה המחוזית ת"א תב"ע חדשה למחלף הפיל, שמטרתה הינה בניית מחלף חדש, הרחבת הכביש ושיקועו. במסגרת התוכניות עלולים להיגרם מפגעי רעש ואיכות סביבה לכל תושבי האזור, ומשכך הוגשו התנגדויות רבות לתוכנית.

בין היתר הוגשו התנגדויות לתוכנית ע"י המסעדות 206 ומקדונלד'ס, הנמצאות בצומת הפיל, אשר טענו כי הרחבת הכביש תגזול מהן את שטחי החניה. המסעדות הדגישו בכתב ההתנגדות, כי במידה ויימצא פתרון חניה, ימשכו המסעדות את התנגדותן.

לדברי עו"ד אריאל פופר, המייצג את תושבי השכונות, "ימים ספורים טרם ההתנגדות הרגיעה עיריית ת"א את התושבים ומסרה להם בכתב, כי במסגרת תוכנית מחלף הפיל הושארה החניה בחזית למסעדות. והנה, ימים ספורים טרם הדיון בוועדה להתנגדויות נתברר, כי במחלקת הנדסה של עיריית ת"א נערך פרוטוקול סודי, והושג הסכם בנושא החניות של המסעדות, פתרון אשר עיקרו שימוש בשטחים הציבוריים של השכונה הסמוכה לצורך חניה למסעדות. נושא זה הוא שערורייתי, היות ולא יעלה על הדעת שיושג בסתר הסדר על גב התושבים, וחמור מכך: התושבים מוטעים לחשוב ע"י יו"ר הוועדה, כי אין כל שינוי בסטטוס החניות. הסיכום מוסתר אף מחברי הוועדה לתכנון ולבנייה בעצמם".

תגובת יו"ר הוועדה המקומית, דורון ספיר: "פיתרון החניה הוא לגיטימי, מאחר וגם מסעדות הן מקום ציבורי. בעניין הסתרת הפרוטוקולים, יתכבד העו"ד המכובד ויפנה למשטרה".