התמ"ת אישר החלפתם של 4,000 עובדים זרים בענף הבנייה - לא מקצועיים או עם אשרה שתסתיים בקרוב

עד עתה נקלטו בתאגידי כוח האדם 10,000 עובדים; כהן: עובדים מקצועיים יוכלו לצאת לחופשה ולחזור

בעקבות הסכם שהושג בין התאחדות הקבלנים ומשרד התמ"ת פורסם בשבוע שעבר נוהל בנושא החלפת עובדים זרים בענף הבנייה. הנוהל מאפשר, לראשונה מזה 4 שנים, לאפשר החלפתם של 4,000 עובדים זרים השוהים בארץ, בעובדים חדשים.

החלפת העובדים התאפשרה במסגרת הרפורמה בהעסקת עובדים זרים בענף הבנייה שהחלה ביוני 2005. עד עתה נקלטו בתאגידי כוח האדם 10,000 עובדים. 4,000 עובדים זרים לא נקלטו בתאגידים, בגלל שנמצאו כלא מתאימים מקצועית, ובגלל שלרבים מהם נגמרת בקרוב אשרת השהייה בארץ.

בהתאם לנוהל שנקבע, התאגידים יכולים להחליף רק עובדים זרים שנכנסו לארץ באשרת עבודה לענף הבניין, והם שוהים בארץ למעלה משלוש שנים או לחלופין, שאשרת השהייה שלהם הסתיימה. משרד הפנים יאשר את העובדים שהם ברי החלפה והם יאלצו לעזוב את הארץ בתוך חודש.

התאגיד יוכל לקבל עובדים חדשים בהתאם למספר העובדים שאושרו להחלפה על-ידי משרד הפנים.

נשיא התאחדות הקבלנים, אהרון כהן, בירך על המהלך. לדבריו, לאחר 4 שנים בהם לא התאפשרה כניסת עובדים, נוצר מצב שעובדים זרים לא יצאו לחופשות מולדת ולפגישה עם משפחותיהם בשל חשש שלא יוכלו לחזור. כעת במסגרת שחלוף העובדים, עובדים מקצועיים יוכלו לצאת לשנת חופשה ולחזור לעבודה בישראל".

בעבר עובדים לא מקצועיים שולבו בענף, אולם כעת, לנוכח עליית מחיר שעת עבודה ל-10 דולר, קבלנים לא מעוניינים בהעסקתם. על-ידי החלפתם בעובדים מקצועיים תתאפשר הגדלת מצבת העובדים בתאגידי כוח אדם.