שר האוצר שטייניץ, לקראת מסיבת העיתונאים של פישר: "אף גוף לא מחוקק את השכר של עצמו. בנק ישראל לא יכול להיות בן חורג"

פישר יתייחס לחוק בנק ישראל במסיבת עיתונאים ■ בראיון לגלי צה"ל: "אנחנו במדינת ישראל לא מחוקקים חוקים פרסונליים" ■ על הטלת המע"מ על פירות וירקות: "אני מחויב לזה כמו כל לכל דבר אחר הנוגע להחלטות הקואליציה"

בראיון לגלי צה"ל הבוקר, חזר ושינן שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, את אותה המנטרה: סדר העדיפויות הכלכלי. "יש סדר עדיפויות כלכלי למדינת ישראל - מלחמה באבטלה, מאבק על מקומות תעסוקה ושמירה על התעשיות שלנו במשבר הכלכלי העולמי, אשר משפיע גם עלינו", אמר בתוכניתו של רזי ברקאי.

לשאלתו, מתן נקודת מס נוספת (בסך 180 שקל) לכל אם עובדת לילדים עד גיל 5, הינה במקום הכרה בהוצאות הטיפול בילדים. "אנחנו נותנים פה הצעה שנותנת כיוון לשילוב אמהות לילדים קטנים בשוק העבודה".

■ סדר העדיפיויות נקבע על-ידי קבוצות לחץ, כמו בסוגיית הטלת המע"מ על פירות וירקות, שצפוי לרדת מסדר היום בגלל הלובי החזק של החקלאים.

"יש סדר עדיפיות למדינת ישראל, שאומר קודם כל, הגנה על הכלכלה, התעסוקה, מניעת אבטלה...".

■ להבין מדבריך שאתה מתעקש על הטלת המע"מ?

"אני מחויב לזה כמו כל לכל דבר אחר הנוגע להחלטות הקואליציה. כרגע, חשוב להניח את היסודות לצמיחה מחודשת. כל השאר, חשוב ככל שיהיה, הוא בעדיפות שנייה.

■ איפה עומד המאבק בינך לבין נגיד בנק ישראל, הפרופ' סטנלי פישר? האם אתה דורש פיקוח על שכר בבנק ישראל?

"אני מכבד אותו, את שיתוף הפעולה איתו ואת בנק ישראל בכלל. יחד עם זאת, אנחנו עומדים על עקרונות - ופיקוח שכר הוא בסיסי. הוא מתבצע על-פי החוק על-ידי האוצר. כפי שהוא אינו פוגע בכהוא זה באף גוף - לא ברשות השידור, לא באוניברסיטאות - ועדיין יש פיקוח על המגזר הציבורי".

■ ואם הנגיד יגדיר ש'התנאי שלי לקדנציה שנייה הוא שהאוצר ירד מהגב שלי'?

"אנחנו במדינת ישראל לא מחוקקים חוקים פרסונליים. יש חוקים שנועדו להגברת השקיפות. אף גוף לא מחוקק את השכר של עצמו. בנק ישראל, עם כל הכבוד וההערכה, לא יכול להיות חריג ובן חורג, ובעל מעמד אקס-טריטוריאלי".