פרס רפפורט לעשייה נשית פורצת דרך 2020
פרס רפפורט על עשייה נשית פורצת דרך ומחוללת שינוי / צילום: קרדיט: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

הוכרזו הזוכות בפרס רפפורט לעשייה נשית פורצת דרך ומחוללת שינוי

פרס רפפורט על עשייה נשית פורצת דרך ומחוללת שינוי / צילום: קרדיט: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב
הפרס מוענק לנשים אשר עשייתן במרחב הציבורי, החברתי, הקהילתי או הכלכלי בישראל הינה יוצאת דופן וראויה לציון
07.04.2020 |

הכתבה בשיתוף קרן ברוך ורות רפפורט

לילך צור בן משה, ניצן כהנא, סמאח סלאימה ונעמי סטוצ'ינר הן הזוכות בפרס רפפורט לעשייה נשית פורצת דרך ומחוללת שינוי לשנת 2020. הפרס מוענק מדי שנה מאז 2013 לנשים אשר עשייתן במרחב הציבורי, החברתי, הקהילתי או הכלכלי בישראל הינה יוצאת דופן וראויה לציון. פרס בסך 35 אלף דולר מוענק לזוכה בגין עשייה רבת שנים ו-15 אלף דולר מוענקים לזוכה בגין יוזמה פורצת דרך. כמו כן, מוענק פרס בסך 5,000 דולר לזוכה על מפעל חיים מעורר השראה. החל משנת 2019 הפרס מעונק בשיתוף עם גלובס.

על אף שמדובר בפרס אישי, השנה הודיעו הזוכות כי בכוונתן לתרום את כספי הזכייה למיזמים אותם הן מקדמות!

לאתר פרס רפפורט לעשייה נשית פורצת דרך ומחוללת שינוי בחברה הישראלית>>


לילך צור בן משה וניצן כהנא חולקות השנה יחדיו את הפרס בקטגוריית עשייה בראשית הדרך על פועלן במאבק נגד הזנות. לילך היא מייסדת עמותת "הופכות את היוצרות", המסייעת לנשים לצאת ממעגל הזנות; ניצן מובילה את המטה למאבק בסחר בנשים מאז 2017.

לפי נתוני הסקר הלאומי של משרד הרווחה והמשרד לביטחון פנים על תופעת הזנות, בישראל חיות כ-14,000 נשים במעגל הזנות. נתון זה כולל 5% גברים. תעשיית הזנות היא תעשייה נצלנית ואכזרית, הפוגעת בכבוד האדם של הנמצאות בתוכה ושל נשים בכלל. מדי לילה סובלות אלפי נשים בישראל מאלימות מתמשכת, ניצול אדיר ופגיעה בצלם האנוש שלהן תוך החפצה מתמדת.

סמאח סלאימה, מנהלת מערך התקשורת והפיתוח בנווה שלום וואחת אל-סלאם, היא הזוכה בפרס בקטגוריית עשייה נשית רבת שנים. הפרס מוענק לה על מאבקה באלימות מגדרית בכלל ובחברה הערבית בפרט. כידוע, מעל למאה ושלושים (!) נשים ערביות נרצחו ב-15 השנים האחרונות. רק בשנה החולפת נרצחו מעל 10 נשים, כמעט כולן ערביות, למרות שאחוז הערבים באוכלוסייה בישראל הוא פחות מ-20%. נשים אלו נרצחו בידי בני זוגן, אחיהן או בן משפחה אחר, או לעתים על ידי שכירי חרב "אלמונים" שמכירים אותן.

פרס למפעל חיים לאשה מעוררת השראה מוענק לנעמי סטוצ'ינר, בתו של איזי שפירא. שפירא הקדיש עצמו לעזרה לזולת ולצורך בשינוי ביחס לאנשים עם מוגבלות ופעל לשוויון הזדמנויות שיאפשר להם לפרוח. נעמי המשיכה את דרכו של אביה והפכה את העזרה לבעלי מוגבלות ואת הנתינה למשימת חייה.

עם מותו של אביה, ייסדה משפחתו את בית איזי שפירא. הארגון פועל ליצירת שינוי חברתי כלפי אנשים עם מוגבלות ע"י אסטרטגיה ייחודית של בניית מודלים איכותיים וחדשניים לפתרון בעיות חסרות מענה והפצתם באמצעות שירותים חינוכיים. כמו כן, הוא מפעיל מרכז למצוינות, מחקר והכשרה מקצועית. בנוסף, פועלת נעמי לחיזוק המגזר השלישי בישראל וקידומו.

מחויבות חברתית ונתינה

מיזם פרסי רפפורט, המקדש את ההישגיות, שאר הרוח והיצירתיות, נוסד לפני למעלה מעשור, והוא אחד מהפרויקטים הפילנטקופיים אותם מובילה הקרן, אותה הקימו ברוך ורות רפפורט ז"ל. הקרן ביקשה לחבר הצלחה עסקית עם אהבה לתרבות ואמנות ועם מחויבות חברתית ונתינה והיא משמשת כזרוע העיקרית לפעילות הפילנתרופיה של בני הזוג וממשיכי דרכם.


במרוצת השנים פעלו בני הזוג רפפורט לקידום תשתית הפילנתרופיה בישראל והיו מעורבים במגוון רחב של פרויקטים חברתיים. בני הזוג תרמו עשרות מיליוני דולרים לפעילות הפקולטה לרפואה בטכניון הקרויה על שמם ואף הקימו את בית החולים לילדים ע"ש רות רפפורט במרכז הרפואי רמב"ם. בנוסף, תומכת הקרן במכון רפפורט בטכניון העוסק במחקר ביו רפואי, במוזיאון תל אביב לאמנות, בתזמורת הפילהרמונית הישראלית ובמוסדות חינוך ותרבות רבים אחרים.

פרסי רפפורט מוענקים בשלושה תחומים: אמנות, מחקר ביו-רפואי, וכאמור, עשייה נשית פורצת דרך ומחוללת שינוי בחברה הישראלית.

כתבות נוספות:
לילך צור בן משה / צילום: קרן ברוך ורות רפפורט
לילך צור בן משה / צילום: קרן ברוך ורות רפפורט

לילך צור בן משה: מייסדת עמותת "הופכות את היוצרות"

זוכת פרס בקטגוריית עשייה בראשית הדרך

ניצן כהנא / צילום: קרן ברוך ורות רפפורט
ניצן כהנא / צילום: קרן ברוך ורות רפפורט

ניצן כהנא: מנהלת המטה למאבק בסחר בנשים ובזנות

זוכת פרס בקטגוריית עשייה בראשית הדרך

הרשמו לניוזלטר ישראל 2048
נרשמת בהצלחה לניוזלטר