תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

ציונות כאסטרטגיה עסקית משתלמת

ב-IBM המתמחים של מסע משתתפים במחקר פורץ דרך ללוחמה בסרטן, ב-X-CO הם משתלבים במערך התוכן הגלובלי של החברה וב-The floor הם מסייעים להרחבת הפעילות בשוק הגלובלי • מנהלים מספרים על מתמחי מסע, מיסודן של הסוכנות היהודית וממשלת ישראל, ההשתלבות שלהם בחברות והתרומה הייחודית המרשימה שלהם למרקם האנושי והמקצועי

מתמחי מסע: צעירים, מצליחנים, ומלאי מוטיבציה / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב
מתמחי מסע: צעירים, מצליחנים, ומלאי מוטיבציה / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

הכתבה בשיתוף מסע

המתמחים של מסע פותחים שווקים בעולם

אבי כהן, מנכ"ל The Floor, חברת סטארט אפ בתחום הפינטק, מתייחס לשילוב מתמחי מסע כחלק אינטגרלי מהתוכנית העסקית של החברה: "אנו מפתחים פלטפורמת דאטה עבור בנקים ומוסדות פיננסיים ברחבי העולם, במטרה לקצר את תקופת ה-time to market ביישום טכנולוגיות חדשות והשקת מוצרים. עם הקמת החברה ביססנו תחילה את כוח האדם הקבוע שלנו על עולים חדשים, המגיעים לישראל ונהנים מידע בנקאי ו/או טכנולוגי, היכרות אישית וניסיון במערכות בנקאות ברחבי העולם כולו. הצטרפנו לתוכנית המתמחים של מסע לפני כשנתיים ומאז המתמחים של מסע מהווים חלק בלתי נפרד מהחברה. הם מגיעים אלינו בזמן או לאחר לימודים ולאחר תקופות התמחות במוסדות פיננסיים ברחבי העולם ולחלקם יש אפילו קשרים אישיים בתחום. המטען האישי שלהם והמוטיבציה המרשימה ללמוד ולהתנסות, מסייעת לפעילות החברה והופכת אותם לתורמים משמעותיים בחתירה שלנו למצוינות".

אבי כהן, מנכ"ל The Floor / צילום: אבי כהן
 אבי כהן, מנכ"ל The Floor / צילום: אבי כהן

כהן מעניק דוגמא לתרומתם של המתמחים: "לפני זמן מה הצטרפה לחברה מתמחה מאוסטרליה שהכירה מקרוב את מערכת הבנקאות ביבשת. הידע והניסיון שלה סייעו לנו למפות את השוק, להבין את סדר היום שלו ולבנות אסטרטגיית חדירה, שסייעה לנו רבות. מתמחה זאת והמתמחים הנוספים שקלטנו מהווים את הרשת העסקית והחברתית שלנו לעתיד לבוא. יחד איתם נוכל לקדם את החברה שלנו ולהתבסס בשווקים בכל העולם.

אנו מתייחסים למתמחים כעובדים לכל דבר ועניין, ומשלבים אותם במשימות של החברה. במקביל אני ושאר המייסדים קיבלנו החלטה להיפגש עימם לעיתים קרובות כדי לערוך תיאום ציפיות שוטף ולוודא שהיכולות שלהן מגיעות למיצוי ושהם חשים סיפוק וערך בתקופת ההתמחות". עוד מציין כהן כי המתמחים שבוחרים לחזור לארץ המוצא או לעבור לעבוד בחברות אחרות לאחר תקופת הסטאג' נהנים מסיוע ומהמלצות מהמנהלים שלהם".

מעונין במתמחים לחברה שלך? לחץ כאן>>

הגדרת תפקיד מדויקת, גיוס המנהלים למשימה וניהול שיח רציף עם המתמחים

נטלי אקשטיין - סמנכ"ל משאבי האנוש בחברת XCO (לשעבר פלייבאז) הייתה הראשונה לשלב מתמחים של מסע בחברה, לפני כשלוש שנים.

"יצרו איתי קשר מארגון מסע והציגו לי את התוכנית, שנחשבה מבחינתי הזדמנות טובה ליהנות מכוח אדם איכותי ומוכשר, שמגיע עם מוטיבציה, שפה והשכלה בינלאומית. הגדרנו את הקריטריונים שלנו לקבלת המתמחים: ביקשתי מחויבות לתקופה של ארבעה חודשים לפחות, וכמובן - מתמחים רלוונטיים ואיכותיים, שיוכלו להשתלב בארגון ולהשיא ערך לפעילות העסקית שלו. במקביל איתרתי בחברה תפקידים רלוונטיים עבורם והגדרתי את הסמכויות והאחריות שלהם יחד עם המנהלים בחברה".

נטלי אקשטיין, סמנכ"ל משאבי האנוש בחברת XCO / צילום: נטלי אקשטיין
 נטלי אקשטיין, סמנכ"ל משאבי האנוש בחברת XCO / צילום: נטלי אקשטיין

"נכון להיום נקלטו בהצלחה שלושה סבבים של מתמחים, חמישה מהם עובדים מן המניין ב-X-CO ואחד מהם אף מונה למנהל הפעילות שלנו בשוק הלטיני לאור שליטתו בשפה והמחויבות למצוינות שהפגין לאורך הדרך כולה".

נטלי מספרת על ניהול התהליך בחברה: "הגדרנו באופן מלא ומדויק את התפקיד והאחריות של המתמחים כדי שהם ירגישו נחוצים והארגון ירוויח מהיכולות שלהם, תדרכנו את המנהלים בכל הנוגע למסע ולמתמחים וביקשנו מהם להקדיש זמן ותשומת לב, לבנות משימות ולסייע למתמחים בכל הנדרש. המתמחים ב-X-CO מהווים בעינינו עובדים מן המניין ונהנים מהטבות, מתנות וימי כיף בדיוק כמו העובדים המקומיים שלנו: ממתנות ביום הכניסה לתפקיד, דרך תן ביס מלא וכלה במתנות וימי כיף. מחלקת משאבי האנוש שומרת על קשר רציף עם המתמחים ואנשיה נפגשים איתם לצהרים מידי פעם, כדי לחוש את הדופק, לקבל מהם משוב ולבחון אפשרויות להמשך".

מצרפת לחיפה, בחיפוש אחרי תרופה לסרטן

אפרת הכסטר - מנהלת קבוצת ניתוח תמונות רפואיות במעבדת המחקר של IBM בחיפה, היא אחת המנהלות בחברת הענק, המשלבת מתמחים של מסע בפעילות השוטפת. המעבדה בה עובדת הכסטר היא הגדולה ביותר מחוץ לארה"ב של חטיבת המחקר ב-IBM, ובה מובילים טכנולוגיות מבוססות AI, שירותי נתונים בענן, מחשוב קוואנטי, חקר מידע רפואי ועוד.

אפרת הכסטר, מנהלת קבוצת ניתוח תמונות רפואיות במעבדת המחקר של IBM בחיפה / צילום: אפרת הכסטר
 אפרת הכסטר, מנהלת קבוצת ניתוח תמונות רפואיות במעבדת המחקר של IBM בחיפה / צילום: אפרת הכסטר

אפרת מספרת כי לפני תחילת שיתוף הפעולה עם מסע, היא הייתה מעורבת במסגרות שונות של התמחות. "מסע חיברו בין מועמד מצרפת וביני, ובמהלך הריאיון הטלפוני שלי איתו, הוא ציין את רצונו להשתלב בתחום ה-Health Care. לאחר קליטתו בצוות, פנו אלינו צעירים נוספים דרך מסע, וכיום יש לנו מתמחה נוספת בצוות, גם היא מצרפת, שתרומתה היתה לא רק בתחום המחקר, אלא גם במסגרת פרויקט משותף שאנו עורכים עם האיחוד האירופאי. המוטיבציה, האמביציה והרצינות שלהם, למרות היותם אנשים צעירים מאוד, הופכות אותם לחלק אינטגרלי לחלוטין מהקבוצה שלנו, שתורמים להישגים שלנו". הכסטר מציינת כי גיוון והכלה הם ערכי ליבה ב-IBM ומתמחי מסע בקבוצה שלה, מוכיחים הלכה למעשה את התרומה העסקית של ערכים אלה.

איך הופכים את ההתמחות לסיפור הצלחה? הכסטר מעניקה כמה קווים מנחים לשילוב מתמחים בקבוצות עבודה: "ראשית, חשוב מאוד להתאים את המשימה ואת אורכה למתמחה. אם הוא מגיע לתקופה של 4-6 חודשים, כדאי להתאים לו משימה שהוא יהיה חלק ממנה לכל אורכה, וייהנה מהפירות של העבודה שהשקיע. אנו מתייחסים למתמחים כעובדים מן המניין, הם שותפים לזכויות ולחובות של העובדים. כדי לחזק את תחושת השייכות שלהם, אנו מקפידים לערוך את הפגישות והישיבות באנגלית.

הדרג הניהולי מקפיד על ניהול קשר צמוד עם המתמחים שכולל ליווי אישי ומקצועי, ומחברים אליהם קולגה ישראלית מהצוות, כדי שיזכו לסיוע מקצועי וחשוב מכך - לחבר או חברה ישראלים שיסייעו להם להיקלט וליהנות מן הארץ המופלאה שלנו".

מעונין במתמחים לחברה שלך? לחץ כאן>>