תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

שומרים על המשכיות עסקית גם מרחוק: כך תתאימו את הארגון לעבודה שוטפת במצב הנוכחי

התפשטות וירוס הקורונה יצרה תנאים לא פשוטים לארגונים להמשך הפעילות, מבחינת תשתית ועבודה בשלט רחוק • בחירה נכונה של פתרונות טכנולוגיים תאפשר לעסקים לא להישאר מאחור ואף לשדרג עצמם לעתיד

עבודה מרחוק. הפתרונות נדרשים לעמוד בסטנדרטים של הארגון / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב
עבודה מרחוק. הפתרונות נדרשים לעמוד בסטנדרטים של הארגון / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

הכתבה בשיתוף בזק

דווקא בתקופה הנוכחית של משבר הקורונה והשבתה חלקית עד כמעט מלאה של המשק, יש חשיבות גדולה להמשכיות עסקית בארגונים, גם מרחוק. עובדים רבים נמצאים בביתם, מנועים מלהגיע לעבודה, אך ארגונים רבים וכמובן גם העובדים יכולים וממשיכים לתפקד. ארגונים ועסקים רבים נעזרים בפתרונות של גישה מרחוק, אולם כמובן, מה שמסייע לעסקים קטנים לא בהכרח עונה על הצרכים של עסקים בינוניים וארגונים גדולים. שם התמונה מורכבת בהרבה. מאות ולעיתים אלפי עובדי הארגון נמצאים בבית וזקוקים לגישה מרחוק, כמות גדולה יותר של מידע עוברת ביניהם ועליהם לבצע מגוון רחב יותר של פעילויות (ישיבות, מצגות, פגישות עם לקוחות, ניהול רכש ועוד). כל אלה דורשים תשתית מורכבת. כיצד, אם כן, ניתן להתאים את הפתרונות הטכנולוגיים למצב הנוכחי על מנת לשמור על המשכיות עסקית בארגונים וחברות?

הבסיס: ביצוע מגוון פעולות מהבית

ההחלטה על השבתה חלקית של המשק תפסה את מרבית העסקים בהפתעה. תוך פחות משלושה ימים נדרש מהם להתארגן לעבודה מהבית בשלט רחוק ועדיין להמשיך לתפקד כרגיל. גם אם בחלק מהארגונים כבר הוטמעו טכנולוגיות נפוצות כגון גישה מרחוק או Remote Desktop (שמאפשר גישה לשולחן העבודה של המחשב בארגון גם מהבית), עדיין נדרשו שירותים נוספים.

"עובדים רבים זקוקים לשלוחה הטלפונית שלהם במשרד, לרבות כל הפונקציות שהיא כוללת (כגון מספרי טלפון שונים, הקלטות שיחה ועוד - נ.ס.)", מסביר יוסי זיגמון, מנהל אגף שיווק עסקי בבזק. "בעסקים שבהם ניתן שירות לקוחות זקוקים נציגי השירות לכל המרכיבים של Call Center - החל מפרטי הלקוחות, גישה לנתונים עליהם, יכולת לבצע פעולות מרחוק ועוד". הוא מוסיף כי "בזק משווקת מגוון שירותי IT שפיתחה עבור ארגונים מכל הגדלים. השירותים הללו אמורים לאפשר עבודה מהבית בעת הזו, לכל ארגון, על כל המורכבויות שבו, באמצעות גישה מוצפנת SSL".

שיחות ועידה מתקדמות וחדרי ישיבות וירטואליים

לצד הגישה מרחוק, אלמנט חשוב נוסף בהמשכיות עסקית הוא האינטראקציה של העובדים זה עם זה. מפגישות עבודה וישיבות, דרך הדרכות ועד להתייעצויות שוטפות במהלך יום העבודה. "שיחות ועידה בטלפוניה רגילה כוללות שניים עד שלושה משתמשים. אם עושים גשר - ועידה עם טלפוניה נוספת - אפשר להרחיב גם לשישה שבעה, אבל בתקופה הנוכחית זה פשוט לא מספיק", אומר זיגמון.

לעבוד מכל מקום - לפרטים על פתרונות גישה מרחוק של בזק עסקים הקליקו כאן>>

כדי לתת מענה לבעיה זו חברה בזק לענקית הטכנולוגיה סיסקו, שעומדת מאחורי פלטפורמת שיחות הווידאו והפגישות הווירטואליות המאובטחת, WebEx. "הפתרון של WebEx מאפשר חדרי ועידה וירטואליים לעסקים בענן, שבאמצעותם ניתן לקיים שיחות מכל פלטפורמה, ממחשב ועד נייד וטאבלט, בהשתתפות של עד אלף איש ללא פגיעה באיכות השיחה", אומר זיגמון. הוא מרחיב על האופן שבו הפלטפורמה עובדת: "כל מי שיוזם או יוזמת את הפגישה מקבל חדר וירטואלי ושולח/ת לינק לכל המוזמנים; יש אינטגרציה מלאה לאאוטלוק ולתוכנות יומן אחרות שמאפשרת לתת תזכורת. המערכת גם כוללת את כל מה שעסק צריך בשביל להמשיך לתפקד - מצגות, לוח וירטואלי, העלאת קבצים, שיתוף תכנים, ניהול זכות הדיבור, הורדת לוג של המפגש, לרבות הקלטה, רשימת המשתתפים, זמן ההשתתפות של כל אחד מהם, הפעילות שביצע ועוד".

על פי נתוני סיסקו, מתבצעות כיום מיליארד דקות של שימוש ב-WebEx בעולם ביום. על רקע המצב הנוכחי, מציעה בזק את שירות חדרי הוועידה הווירטואלים המאובטחים לעסקים ללא תשלום לשלושה חודשים.

שמירה על המידע

לדברי זיגמון בכל הנוגע לפתרונות לקיום מפגשים ושיחות וידאו עסקיות מרובות משתתפים ברשת, חשוב לעמוד בסטנדרטים הנדרשים לארגון. הוא מדגיש את נושא אבטחת המידע: "המידע בארגון מוגן בסטנדרטים הגבוהים ביותר ולכן גם פתרון של שיחות ועידה וירטואליות חייב למנוע פגיעה באבטחתו; לשמור מפני מקרים של הצטרפות משתמשים ללא הזמנה, לאסור גישה לקבצים כשנדרש ולסכל פרצות אבטחה נוספות שיכולות לשתק את העסק, בזק וסיסקו דואגות WebEx דואגת לכל אלה".

כדי להבין את חשיבות אבטחת המידע, ניתן לחשוב על מספר דוגמאות. חברות טכנולוגיה רבות אוספות מידע על המשתמשים כחלק ממדיניות הפרטיות. דבר שאולי לא מפריע למשתמשים פרטיים, אבל בכל הנוגע לחברות גדולות שעשויות להחזיק מידע רגיש, העלול לדלוף, מדובר בתרחיש בעייתי. בנוסף לכך, חוסר תשומת לב בנוגע להגדרת הגישה של משתמשים מרחוק לקבצים, עשוי לפתוח אותם לעיני כל. לבסוף, גם מקרים שבהם המשתמש שוכח לצאת מהפגישה וירטואלית או לסיים את הישיבה, עשויים להותיר אותו עם מצלמה ומיקרופון פתוחים, כשהוא אינו מודע לכך. "אלה שיקולי אבטחה מהותיים בבחירת פתרון טכנולוגי שחשוב לתת עליהם את הדעת", מסביר זיגמון.

תשתית חלופית ושירות

עבור חלק מהארגונים, הפתרון הטכנולוגי למצב הנוכחי לא מסתכם בגישה מרחוק וניהול שיחות ועידה עסקיות, אלא דורש גם שידרוג מסוים של התשתיות ומתן שירות שוטף. "יש ארגונים שעדיין לא ערוכים ברמת התשתית למצב הזה של גישה מרחוק. לכן, חלקם מבקשים להעביר את המידע הארגוני בשרתים של בזק, בענן. כך מתאפשר להם לעבוד מרחוק עם הפלטפורמה הטכנולוגית הרלוונטית להם המוצעת על ידנו", מסביר זיגמון.

במקרה זה, התשתית הארגונית, כגון התוכנות שהארגון משתמש בו והמידע שהוא רוצה לנהל, מאוחסנים, כאמור, ישירות בענן של בזק, אשר מנהלת ומתפעלת את הגישה מרחוק של העובדים. זיגמון מוסיף כי "את כל מעטפת השירותים הזאת מלווה שירות תמיכה של בזק עסקים, מדובר בפתרון כולל של טכנולוגיה ושירות".

בסופו של דבר, המצב הנוכחי בהחלט מחייב היערכות מהירה מחדש של חלק גדול מהארגונים, שחייבים לשמור על המשכיות עסקית כדי לא לסטות מדרך המלך. אך גם לאחר סיום משבר הקורונה, הפתרונות הטכנולוגיים השונים עשויים להמשיך ולהיות רלוונטיים עבור החברות. אולי, בזכותם, יכירו ארגונים שיטות חדשניות לעבוד בהן ויאמצו אותן להמשך הדרך.

לתפקד בעת משבר - לפרטים על פתרונות עבודה מהבית של בזק עסקים, הקליקו כאן>>