תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

שוק היוקרה מתעורר: איפה תוכלו למצוא חלופה אמיתית למגדלים?

סגמנט היוקרה בשוק הנדל"ן חוזר לחיים לאחר תום משבר הקורונה ועימו פרויקטים חדשים • "מתחם 26" בתל ברוך כולל וילות מעוצבות בשטח של כ-300 מ"ר ליחידה, עם מגוון אפשרויות תכנון, בסביבה ירוקה וכפרית בקרבת העיר • "אנחנו מציעים וילה ייחודית בעיר עם נוחות ואבזור מלא של מגדל"

"מתחם 26 וילות" בצפון תל אביב / הדמיה: טל אלימלך
"מתחם 26 וילות" בצפון תל אביב / הדמיה: טל אלימלך

הכתבה בשיתוף קבוצת נתנאל

על השלכות משבר הקורונה על ענף הנדל"ן נכתבו מילים רבות, אך אין באמת גורם מקצועי שיכול לנבא האם המשבר יביא איתו לירידה או דווקא לעליית מחירים בשוק לטווח הארוך . אחד הפרמטרים הרומזים כיום מהי מגמת שוק הנדל"ן הוא פלח היוקרה, שיש בענף מי שרואים בו סמן מוביל שעשוי להעיד על המגמה הכללית.

את שוק דירות היוקרה נהוג לחלק לדירות העשירון העליון הנעות במחירים של בין 5 ל-10 מיליון שקל, דירות המאיון העליון הנעות בין 10 ל-20 מיליון שקל ודירות האלפיון העליון שמחירן 20 מיליון שקל ומעלה . נתח שוק זה מהווה בישראל 1.5-3% מסך העסקאות בשוק הנדל"ן. במקרים רבים דירות היוקרה ממוקמות באזורים שהופכים לשם נרדף לשוק עצמו כגון רמת השרון, סביון, כפר שמריהו, כפר ורדים, עומר, לב תל אביב ושכונות יוקרה בעיר תל אביב כמו תל ברוך, צהלה ועוד. "שלושת הפרמטרים העיקריים באמצעותם מגדירים דירה כדירת יוקרה הם המיקום, המחיר למ"ר ושטח הדירה",, מסביר אוהד דנוס, לשעבר יו"ר לשכת שמאי המקרקעין. "דירות היוקרה הן לרוב גדולות יותר מהסטנדרט בשוק והמחיר למטר רבוע לא נפגע מכך (אינו יורד בשל הגודל - י.ג.), כך שמחיר הדירה הולך ועולה ביחס לשוק" הוא מוסיף.

- מה הן המגמות האחרונות בשוק זה?

"בחודשים הראשונים של 2020 שוק היוקרה חווה התעוררות שנגרמה משלל סיבות ביניהן התחזקות מעמדה הבינלאומי של ישראל בעולם, שגשוגן של כלכלות העולם ועליית המחזורים בבורסות השונות שהובילו אנשים לממש את רווחים באמצעות השקעות ריאליות כבענף הנדל"ן. משבר הקורונה הביא לבלימה מסויימת במגמה הזו וכעת כשאנו נמצאים, כפי הנראה, בשלהי התקופה, אנו רואים יותר ויותר התעניינות וחזרה לשגרה בשוק".

סביבת המתחם כוללת שטחים ירוקים וקרובה למוקדי מסחר / הדמיה: טל אלימלך
 סביבת המתחם כוללת שטחים ירוקים וקרובה למוקדי מסחר / הדמיה: טל אלימלך

"עם זאת, יש לציין כי גם בשיא תקופת הקורונה עסקאות לרכישת דירות יוקרה נרקמו והתהוו, כיוון שאנשים ומשקיעים הרוכשים דירות כאלו הם לרוב בעלי ראיה ארוכת טווח והשיקולים שלהם אחרים משל הרוכש הממוצע. כך למשל, אם יהודי אמריקאי אמיד מחליט להקצות סכום של נניח 2 מיליון דולר עבור רכישת נכס יוקרה בישראל, הוא יעשה את זה גם ולמרות הקורונה, ועדות טובה לכך היא עסקאות בעשרות מיליוני שקלים שהתקדמו גם בימי המשבר".

עיצוב עכשווי במתחם שקט

כפי שהסביר דנוס, שוק דירות היוקרה שלא נעצר , מתחיל לחזור לשגרה ודוגמה לכך אפשר למצוא בפרויקט חדש, המשווק בימים אלה - "מתחם 26 וילות" בצפון תל אביב. מדובר בפרויקט הבוטיק של קבוצת נתנאל הוותיקה בשכונת תל ברוך בחלקה הצפוני של תל אביב. המתחם כולל 26 וילות בלבד. כל אחת מהן בשטח בנוי של כ- 300 מ"ר, הכולל גינה פרטית רחבה בגדלים שונים, וקומת מרתף פונקציונלית, בעלת אפשרויות תכנון מגוונות ביניהן להקמת משרד או קליניקה הנהנית מכניסה נפרדת, המאפשרים לבעלי הנכס גם אופציה לעבוד מהבית.

מתחם 26 וילות בתל ברוך - לגור בבית פרטי כפרי עם נוחות של מגדל. לפרטים הקליקו כאן>>

כל וילה מאובזרת במעלית פרטית מהירה המחברת בין המפלסים השונים, בשתי חניות פרטיות, בפאטיו, ובמערכת בית חכם איטלקית מתקדמת. לרשות דיירי המתחם עומד מפלס הספא המשותף ובו בריכת שחייה גדולה מחוממת, בריכת ילדים, מועדון כושר מאובזר ברמה גבוהה, סאונה, מלתחות ופינות מרגוע.

כמו כן, אל העיצוב העכשווי של פנים הבית מתווספת סביבת המתחם הכוללת שטחים ירוקים נרחבים ושבילי גישה משפחתיים העוברים בין הווילות שתוכננו ועוצבו בידי אדריכלי נוף מובילים.

מתחם 26 וילות בתל ברוך. מפלסים נפרדים, וגינה פרטית רחבה / הדמיה: טל אלימלך
 מתחם 26 וילות בתל ברוך. מפלסים נפרדים, וגינה פרטית רחבה / הדמיה: טל אלימלך

" אין היום בתל אביב עוד פרויקט מגורים שדומה ל'מתחם 26 וילות' - המציע וילה יוקרתית עם נוחות ואבזור מלא ומתקדם של מגדל מודרני", קובע מיכה נתנאל, סמנכ"ל שיווק בקבוצת נתנאל. "הדבר בא לידי ביטוי גם מבחינת הנראות החיצונית של הווילות, גם מבחינת המפרטים הטכניים וגם מבחינת הגינות הפרטיות (המשתרעות על שטח של כ-120-200 מ"ר) - שלא דורשות מחד תחזוקה אינטנסיבית ומשאבים כספיים גדולים, ומאידך מספקות לגמרי את הצורך של הרוכשים בגינת אירוח נהדרת, מרווחת וירוקה. חשוב לי גם לציין כי המפלסים הנפרדים, שביניהם מקשרת מעלית, מאפשרים להפעיל משרד מהבית, וזאת ללא פגיעה בפרטיות בני המשפחה האחרים".

נתנאל מוסיף כי "26 הווילות המיוחדות של המתחם יוצרות מעין פרויקט פרטי סגור במודל של gated community כפי שקיים בארה"ב ואנגליה. זאת בנוסף לחוויית מגורים כפרית בצפונה של ת"א, המשלבת, כאמור, בין מגורים בצמודי קרקע למתקנים מהם נהנים דיירים במגדלי יוקרה. גם מבחינה חברתית מדובר על פרויקט סגור יחסית בו אנשים חיים עם שכנים הדומים להם בהשקפת העולם והערכים. כל זה קורה בשכונת תל ברוך השקטה הנמצאת במרחק של 6 דקות הליכה בלבד מפארק גני יהושע. כך שהפרויקט מציע לא רק חיי קהילה ונוחות, אלא גם סביבה ירוקה מאוד, במרחק קצר ממוקדי המסחר והתעסוקה כמו למשל זה של רמת החייל, אליהם ניתן להגיע בקלות גם עם אופניים חשמליים".

מה בנוגע למפרט הטכני של הווילות?

"השקענו במפרט טכני מהיוקרתיים ביותר שבנמצא. החל ממטבחים איטלקיים וגרמניים ברמה הגבוהה ביותר, דרך דלתות, אביזרי אינסטלציה, סניטציה ותשתיות חשמל ממותגים נחשבים, מערכות מיזוג אוויר חסכוניות וחכמות ועד בידודים כפולים וחיפויים ברמה הגבוהה ביותר. יש כאמור, גם מעלית שקופה שמקשרת בין כל הקומות, חנייה רחבה ל-2 רכבים ועוד. אם מסתכלים על הפרויקט בפריזמה של ערך מול מחיר, הרי שהרוכשים מקבלים פה את המוצר האיכותי ביותר בעיר ". מתי הפרויקט יהיה מוכן?

"המסירה מתוכננות לשליש האחרון של שנת 2021. ואנו יכולים לומר שהרוכשים בפרויקט הם בעלי מקצועות חופשיים, רופאים, עורכי דין, אנשי הייטק, בגילאים שבין 35 ועד 60+ , כך שכמו שציינתי קודם מדובר על קהילה איכותית מאוד שמחפשת רמת חיים ייחודית וגבוהה, ואיכות חיים ברמה אחרת".

מתחם 26 וילות בתל ברוך - לשלב בין העיר לכפר במגורי יוקרה פרטיים. לפרטים הקליקו כאן>>