מחירי הפירות והירקות מזנקים כלפי מעלה והופכים לבלתי נגישים לאוכלוסיות הולכות ומתרחבות • למרות שמשרד הבריאות רוצה שנאכל מוצרים בריאים יותר, בפועל הם הופכים למותרות ולבלתי נגישים לכיס של הצרכן הממוצע • במבט שני
קניוני עזריאלי וקבוצת מליסרון, הבעלים של קניוני עופר, החליטו שלא לפרסם הפעם את נתוני הפדיון לרבעון הראשון במצגת למשקיעים, ובמקום זאת הם הציגו את השליש הראשון • רבעון או שליש - המגמה היא אותה מגמה, ותזוזה של חג הפסח לא משנה את העובדה שיש עננים שמתקדרים מעל שוק הקמעונאות המקומי • פרשנות
חברות המזון והטואלטיקה מוסיפות אוויר במקום מוצר או מקטינות את האריזה בלי לשנות את המחיר, ואנחנו הצרכנים לא מחשבים כמה אנחנו משלמים עבור 100 גרם • מבדיקות שערכנו מתברר כי במשרד הכלכלה ובלמ"ס לא מסמנים את הייקור הריאלי במוצרים רבים כמטרה ששווה לטפל בה
הירידות החדות ביותר בחודש מרץ נרשמו אצל ספקיות של מוצרי ניקיון וטואלטיקה, על רקע הדחייה בחגיגת הניקיון של פסח
"המצב קשה, קטסטרופה גם בקניונים המובילים" - כך אמר לנו השבוע גורם בכיר בשוק המסחר הקמעונאי • האם חג הפסח או יום השבתון בבחירות יצילו את המצב?
המהלך של משרד החקלאות יתרום ללא ספק ליצרני הפלסטיק, אבל לא בטוח שהוא יתרום גם לקהל הרחב • פרשנות
השבוע ראינו שתי דוגמאות שממחישות איך משתנים הגבולות של החלוקה המסורתית בענף הקמעונאות: פעם אחת כשסופר-פארם הודיעה כי תתחיל לייבא מותגים בלעדיים בעצמה; ופעם שנייה כשחשפנו כי קבוצת עזריאלי מבקשת לקבל זיכיון להפעלה ישירה של מותגים בינלאומיים • אבל הן לא היחידות
אחרי הבחירות, כך מקווים בענף, יגיע השינוי הרגולטורי שיביא לביטול הפטור ממע"מ על רכישות באונליין, שרק ממשיכות להתעצם ולהתגבר ונוגסות במכירות של השחקנים המקומיים
אחרי הנפילה של קראפט-היינץ נראה כי האסטרטגיה הפיננסית של קיצוצים אגרסיביים נסדקת באופן שמשנה את התפיסה עבור שוק המזון כולו • בשוק מבינים שלא יוכלו יותר לבוא ולהאשים את חברות המזון בחוסר יעילות ביחס להשקעות שלהן בפיתוח וחדשנות
סל השוואת המחירים של משרד הכלכלה אמור להקל על הצרכנים, אבל בפועל הוא עשוי לפגוע בתחרות כשהוא מחזק את הגדולים ומחליש את הקטנים
האם החלום על אירופה או אמריקה רלוונטי גם לשוק המזון, והאם המחירים שם נוחים יותר, בזמן שיוקר המחיה בישראל רק עולה ועולה?
יותר מ-16 שקל לק"ג אבוקדו, יותר מ-6 שקל לק"ג בצל • מחירי הירקות טיפסו בכ-10%, ומחירי הפירות עלו בכ-15% מאז 2016 • מי אשם? הווירוסים, יציאת מגדלים מהשוק, מחירי המים או בכלל הצרכנים? • פרשנות
אם נכנסתם בימים האחרונים לסופר והרחקתם עד למקרר החלב, בוודאי הבחנתם בדבר מה חריג: החמאה, מהסוג הפשוט והנפוץ ביותר שמיוצר בישראל, פשוט נעלמה • התופעה הזו, שנמשכת כבר מעל לשבועיים, שלחה אותנו לנסות ולבדוק לאן נעלמה החמאה, והאם ומתי היא תשוב למדף
השנה חל גידול של 4% בצריכה - גבוה ביותר מפי שניים מהגידול בשנת 2017 • תנובה והחברה המרכזית למשקאות קטנו ביחס למתחרות - לעומת שטראוס ואסם שגדלו • "גלובס" מנתח את המגמות הבולטות בשוק המזון ב-5 השנים האחרונות
מה צפוי לשוק המזון הישראלי אחרי שרפורמת סימון המוצרים תיכנס לתוקף? כמה נקודות על רקע מה שהתרחש בשנתיים וחצי שחלפו מאז כניסתה לתוקף של רפורמה דומה בצ'ילה
חבילת החיתולים נראית דלה יותר? הקורנפלקס מסתיים מהר מהרגיל? אתם לא מדמיינים, וזה לא קורה במקרה • פרשנות
בחודשים האחרונים אנו נמצאים בעיצומו של גל התייקרויות שכבר מגיע לכל משק-בית בישראל • בינתיים, חברות המזון הגדולות מצאו ככל הנראה את הדרכים, בין היתר באמצעות התייעלות, לשמור ואף לשפר את התוצאות שלהן • פרשנות
היחלשות הספקים והתחזקות המותג הפרטי משקפים, בין היתר, את כוחן העולה של רשתות השיווק • אם בעבר הן נשלטו ע"י הספקים, היום הן אלה שמובילות את הטון • פרשנות
בשנים האחרונות האבולוציה של עולם הקמעונאות הגיעה לשלב לא שגרתי שבו הכללים משתנים מהקצה לקצה עם כניסתו של העולם המקוון • לכן קריסות הן לא רק תולדה של החלטות פנימיות או של תחרות בתחום מסוים • הרבה פעמים הן מבשרות על שינוי שוק: מי מתאים לעולם החדש ומי נמצא בצד המפסיד של עולם העסקים הדרוויניסטי • פרשנות
בדיקת "גלובס" מעלה כי לפחות 13 מתוך 20 הספקיות הגדולות בשוק מוצרי הצריכה העלו בחצי השנה האחרונה את המחירים של לפחות חלק מהמוצרים שלהן • הבאים בתור להעלות את המחירים הם הספקים הבינוניים