ברבי (Barbie) היא בובת פלסטיק המיוצרת על ידי חברת הצעצועים האמריקאית מאטל, אשר נמכרת עד היום בהיקף מיליארדי דולרים ב מדינות רבות בעולם.
בהשראת הבובה הופק זיכיון מדיה בעל אותו שם , אשר כולל סדרות טלוויזיה, סרטים, משחקי וידאו ועוד.
הלהיט הגדול של הקיץ, "ברבי", הרחיב את קהילת אספני הבובה • האדוקים שביניהם מחזיקים באלפים ורוכשים בובות ממהדורות מוקדמות או מיוחדות במאות דולרים
להצלחה הגדולה של הסרט "ברבי" נלווים פייקים שקשורים לפוליטיקה בארה"ב ובעולם • המשרוקית של גלובס
בובת ברבי הראשונה ברחה מן הפיזיות של הגוף והתמקדה בתפאורות, במלתחות מפוארות ובעיקר זוהר חלומי בלתי מושג • כעת, גרטה גרוויג מביאה אל המסך גרסה חדשה שמסיעה את החלומות אל עבר העולם האמיתי • רעיון
בתקופת הרנסאנס הוא סימל כוח אלוהי, בזמנו של לואי ה־15 הוא ייצג חושניות ויוקרה מוגזמת, ובמאה ה־20 הוא שווק כצבע מרגיע אסירים ומתמודדי נפש
"ברבי" מחזיק בכמה שיאים: הוא רשם את הפתיחה הטובה ביותר ב־2023, את הפתיחה הכי גדולה אי פעם לבמאית אישה ואת הפתיחה הכי גבוהה לסרט שאינו סרט המשך או סרט ללא אולמות פרימיום • בסרט משולבת עלילה בין דורית של אם ובת, הכוללת ביקורת ישירה של הבת, בת דור ה-Z, על "ברבי", ועל יצרנית הבובה, חברת "מאטל" והערכים הצרכניים–קפיטליסטיים שקידמה לאורך השנים
הישראלי ינון קרייז חולל מהפכה בחברת Mattel ובמותג המוביל שלה • הוא בחן מחדש באיזה מגרש היא משחקת והגדיר חזון ומשימה • את התוצאות אפשר לראות בבירור בסרט "ברבי" • חצי שעה של השראה
יותר משנה לפני שהסרט החדש על הבובה המפורסמת יצא לאקרנים, החל אחד הקמפיינים הנוצצים שהוליווד ראתה: מעשרות שיתופי־פעולה עם מותגי אופנה וקוסמטיקה, דרך קולקציית בגדים וירטואלית ועד לאחוזה להשכרה בדמות "בית החלומות" הוורוד מהסרט • ולטירוף השיווקי הזה יש סיבה טובה, בחברה של ברבי, מטאל, מקווים שהסרט החדש יציל את המותג הדועך
בגדיםחצי שעה של השראהמאטלסרטיםפוליטיקה אמריקאיתפייק ניוזקולנועינון קרייז 5 הערות היסטוריה