המבצעים המפתים, המותגים המפתיעים וגם המחסור במלאי בסניפים הקטנים: שירה ספיר, כתבת קמעונאות ושיווק של גלובס, ביקרה בהשקה של הסניף ברעננה של רשת הקמעונאות הצרפתית וחזרה עם רשמים • האם הבשורה כבר פה?
השוואת מחירי מוצרים לעולם סובלת מתעתוע ולא מחזיקה מים • בניגוד להוצאות, שניתן לצמצם רק באופן חלקי, בהכנסות השמיים הם הגבול
אנחנו מכורים למותגים, לקניות ולמעגל האינסופי של קניות לא חכמות ותלונות על יוקר המחיה • אם נרצה לשנות זאת, עלינו לנהוג אחרת
גם אם יש ריכוזיות בענף המזון, היא נובעת בעיקר מצרכנות לא נבונה • עוד תחרות תעזור אך ורק אם הצרכנים יקפידו להשוות מחירים
ממחקר שנערך ע"י מכון שורש נחשף כי הנתונים שעומדים מאחורי המושג "יוקר המחיה" בישראל שונים לחלוטין מהנתונים שעליהם מתבסס משרד האוצר • התוצאה: ניסיונות כושלים של הממשלה להפחית את יוקר המחיה במקומות הלא נכונים
המכונית עולה לצרכן בישראל כמעט 82% יותר מאשר בארה"ב בגלל המיסוי ורצף של התייקרויות, האחרונה שבהן החודש
אחד האתגרים הצרכניים המשמעותיים הוא השרינקפלציה: הקטנת כמות המוצר באריזה – ללא שינוי האריזה או המחיר • רוב הצרכנים לא מזהים את השינוי ובמצטבר משלמים יותר, וכמובן שבמקרה זה מדבקות מחיר לא מועילות ואולי אף מייצרות תחושת ביטחון שגויה
שר הכלכלה לשעבר הוריד מחירים בתחום הפארם? קשה לקבוע, אבל נראה שלא • המשרוקית של גלובס
משרדי הבריאות והכלכלה יפרסמו השוואה רבעונית של מחירי מזון בריאים במטרה לעודד תזונה בריאה במחיר נגיש • הסל היקר ביותר, שכולל ירקות, פירות, קטניות, עופות ודגים, נמצא ברשת AM:PM
רכישת ציוד משרדי ביתי, קורסים אונליין, מעברי דירה ושירותי הובלה • חברת Natural Intelligence המפעילה מספר אתרי השוואות בעולם מציגה: אלו התחומים שהפכו לפופולריים במיוחד השנה בעקבות הקורונה
בתמורה לאתר מיי סופרמרקט ישראל, המשמש מאות אלפי צרכנים מדי חודש, תשלם וואן מאות בודדות של אלפי דולרים, לאחר שהושקעו בפלטפורמה הדיגיטלית מעל 30 מיליון דולר
המשרד מפרסם בדיקה שביצעה המועצה לצרכנות, לפיה "חלק ממוצרי איקאה יקרים בעשרות אחוזים ממוצרים דומים ברשתות הום סנטר ו-ACE" • עוד נמצא כי גם חנויות הרהיטים הקטנות זולות בעשרות אחוזים מרשת איקאה במגוון מוצרים • איקאה ישראל: "סקר מגמתי ולא הוגן"
מהיום: וירג'ין מצטרפת ללוח הטיסות של הנוסע הישראלי; האם היא מציעה את המחירים התחרותיים ביותר? • בדיקת "גלובס"
לפי בדיקת המועצה לצרכנות, פערי המחיר בין רשתות הפארם Be וסופר-פארם הצטמצמו (פער של 13% בפברואר לעומת 19% בינואר), אולם סופר-פארם עדיין יקרה יותר
סל השוואת המחירים של משרד הכלכלה אמור להקל על הצרכנים, אבל בפועל הוא עשוי לפגוע בתחרות כשהוא מחזק את הגדולים ומחליש את הקטנים
מאגר ממשלתי להשוואת מחירים שאיש לא משתמש בו, חוקים שלא מודעים לקיומם, חשבוניות שלא נבדקות, אותיות קטנות שלא נקראות, קופות עצמיות שנותרות ריקות • סקר של רשות ההסתדרות לצרכנות מראה שהישראלי אמנם לא אוהב שעובדים עליו, אבל לא עושה יותר מדי למנוע את זה
הסל שמפרסמים משרד הכלכלה והלשכה המרכזית לססטיסטיקה הוא עוד כלי שיאפשר לצרכנים להשוות מחירים בין הרשתות השונות • הנתונים האלה כבר עומדים לרשותנו כמה שנים, אבל הניסיון מלמד כי רק מעטים משתמשים בהם • איך נבחרו 68 המוצרים הכלולים בסל, ומה חסר בו?
פרק השקיפות בחוק המזון יצא מנקודת הנחה שכלי להשוואת מחירים שיהיה מצוי בידי הצרכנים - יוביל להוזלת המחירים ולהקלה ביוקר המחיה • הבעיה: המאגר אינו קריא גם למתוחכם שבצרכנים. הפתרון: גיבוש סל מוצרים בסיסי שעל פיו ניתן יהיה לערוך השוואה וככלי לקידום התחרות
ב-3 בדיקות המחירים, סיכום של סל הכולל כ-40 מוצרים היטה את הכף לטובת Be בפער של 20%-24% • סך הסל ב-3 המועדים השונים הסתכם ב-750-770 שקל ברשת Be וב-910-930 שקל בסופר-פארם
התחרות בין הרשתות נתנה את אותותיה, והרווחיות השחוקה שלהן ירדה אף יותר • דגמי ה-XR הצבעוניים והזולים יותר יגיעו לישראל בעוד מספר שבועות, והרשתות טרם פרסמו את מחיריהן • השוואת מחירים