הצעת חוק שאושרה היום מציעה להוסיף מנגנון של עיצומים כספיים בעקבות הפרה של חוק הגנת הצרכן וליצור הגדרה של עבירה שעניינה "השפעה בלתי הוגנת על הצרכן"
יוזמי ההצעה, חה"כ דליה איציק וכרמל שאמה: מדובר בפתרון שיבטיח הגנה על הצרכן במקרה בו המוצר נמצא בתקופת האחריות, אך הצרכן לא זוכה לשירות התיקונים כי תעודת האחריות אבדה
מהצגת מחיר נמוך ומטעה, דרך קיצור הנופשון ביממה ועד סירוב לבטל את העסקה בניגוד לחוק - ענף התיירות מספק למועצה לצרכנות הרבה מאוד תלונות לטפל בהן
ועדת הכלכלה אישרה את בקשת התמ"ת לתיקון תקנות הגנת הצרכן ■ "על משרד התמ"ת לקבוע גודל מינימלי לאותן התניות, כך שגודלן המינימלי יהיה 30% מגודל האותיות הגדולות בפרסום"
ועדת הכלכלה אישרה לקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק בנושא הוראות קבע ■ ח"כ אורי מקלב: המטרה היא לסייע לציבור לדעת בדיוק מתי יבוצעו החיובים כך שיוכל להיערך לקראתם
אחת השיטות של חברות הסלולר לחייב לקוחות ל-3 שנים ולהעלות להם את התעריפים במהלך תקופת ההתחייבות היא להחתים אותם על חוזים של לקוחות עסקיים, גם כשמדובר בעסק זעיר
כך קבעה הממונה על הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן במשרד התמ"ת, עו"ד תמר פינקוס, שהורתה לחברה להפסיק להחתים צרכנים לתקופות התקשרות האסורות עפ"י החוק
בתביעה, בהיקף 22 מיליון שקל, נטען כי מדובר בהטעיית צרכנים ■ התובע טוען כי הוא פנה לרב, שאישר לו כי המוצר אינו כשר ■ סטארקיסט: "השמרים שאנו משתמשים בהם כשרים לפסח"
זכיינית סופר פארם בקניון בת-ים, חברת ג.פ.שפירא בע"מ, הורשעה בכך שהשתמשה במחירים פיקטיביים לצורך פרסום מבצעים
אף אחד כמעט לא שם לב לקמפיין TNT, עד שהרשות להגנת הצרכן החזירה אותו לתודעה
משיטת "מצליח", דרך ערפול מכוון של תעריפים ועד סוכן מכירות שלא מספר את כל האמת - לרגל יום הצרכן הבינל', קבלו 10 שיטות שיווקיות שנועדו לבלבל אותנו כדי שנפתח את הארנק
חויבה להעביר לכל לקוחותיה הסכם המכיל את כל פרטי העסקה וכן טופס גילוי נאות המפרט את זכויותיהם לביטול עסקה - כך עפ"י הוראת הממונה על הגנת הצרכן, עו"ד תמר פינקוס
תובעת מחוז ת"א והמרכז במשרד התמ"ת, עו"ד טלי קינן: "בתוך ים של מבצעי קידום מכירות, הצרכן מתקשה להבין את ההגבלות השונות החלות על כל מבצע"
מדובר בפרסום מבצע ממנו עולה כי צרכן יכול לרכוש שירותי אינטרנט בתוספת של 10 שקלים לחודש לשנה שלמה, כאשר רק באותיות הקטנות צוין כי המבצע כרוך בהתחייבות ל-24 חודש
הממונה על הרשות לסחר הוגן קראה לחברה לתקן פרסום בעייתי בעיתונות ובאתר האינטרנט
חודש וחצי אחרי כניסת החוק לתוקף, כל הרשתות שנבדקו עבור "גלובס" ע"י פרייסל השיבו לקונים את כספם - ואפילו לא דרשו דמי ביטול ■ גם הצרכן, מסתבר, לא מנצל את כוחו לרעה
שלושה פסקי דין בשבועאינסטגרם (Instagram)בית המשפט העליוןבתי מלוןהרשות להגנת הצרכןועדת הכלכלהחברות תעופהטיסותסלקוםתביעה ייצוגית