עסקת המימון מחדש לחברת כרמלטון נעשית ע"י קונסורציום מלווים, בהובלת בנק דיסקונט וקבוצת הביטוח הראל, וכוללת הגדלת חוב בהיקף של כחצי מיליארד שקל
קבוצת הראל ובנק דיסקונט מובילים את קונסורציום המממנים של קבוצת כרמלטון, הכולל גם את כלל ביטוח, מנורה מבטחים ועמיתים • העסקה כוללת הגדלת אשראי בכחצי מיליארד שקל ביחס לחוב הקיים של כרמלטון
בעקבות השלמת העסקה הועבר לשו"ב, הנמצאת בשליטת שרי אריסון ומנוהלת על ידי יובל דגים, תשלום בסך של 588 מיליון שקל • תרשום רווח הון (אחרי מס) של 250-300 מיליון שקל
ההשקעה תתבצע לפי שווי של כ-600 מיליון שקל ■ הצעת הרכישה מצד עמיתים ומנורה מבטחים היא בטווח התחתון של הציפיות המוקדמות של שיכון ובינוי ■ לפי הערכות, שו"ב רוצה להכניס עוד שני גופים מוסדיים לשותפות המוגבלת שתקים
היום התקיים המכרז למכירת עיקר החזקות שיכון ובינוי במנהרות הכרמל ■ במקביל היא נדרשת לקבל את הסכמת השותפה, שמוביל יצחק סוארי, למהלך
שיכון ובינוי תנסה למכור את פרויקט מנהרות הכרמל ההפסדי, כשהיא תחזיק כ-10% מהשותפות ותנהל אותה: "יוצרים פלטפורמה לגופים שמחפשים השקעות לטווח ארוך, עם תשואה והשבחה"
חישוב כלכלי ראשון מסוגו משווה בין עלות הנסיעה במנהרות הכרמל לעומת דרכים חלופיות
חברת כרמלטון הקפיצה את המחירים ביותר מ-50% משנת 2010 - והנהגים רותחים
הכנסות כרמלטון שבבעלות שיכון ובינוי ואלייד עמדו על 37.4 מיליון שקל - גידול של כ-53% לעומת 2012, אך נמוך מהתחזיות בתחילת הפרויקט
לטענת החברה, שנמצאת בבעלות ממשלת סין, אשטרום וסולל בונה לא שילמו לה את מלוא הסכומים המגיעים לה בגין העבודות והפרו את ההסכם בין הצדדים
הרשות למשפט טכנולוגיה ומידע הטילה קנס מינהלי בסך 25 אלף שקל על חברת דרך ארץ, הזכיינית שמפעילה את כביש 6, בגין הפרת חוק הגנת הפרטיות
שיכון ובינוי, הנמצאת בשליטת שרי אריסון, ומחזיקה מחצית מהבעלות בזכיינית צפויה לרשום רווח הון משמעותי אם תושלם העסקה ■ הנכס רשום בספרים לפי שווי של 136 מיליון שקל והעסקה תבוצע לפי שווי של מאות מיליוני שקלים
שיכון ובינוי המחזיקה מחצית מהבעלות בזכיינית צפויה לרשום רווח הון משמעותי אם תושלם העסקה ■ המנהרות ייפתחו לתנועה בסוף השנה, ארבעה חודשים לפני המועד בהסכם
מדובר במכרז סגור בהיקף 4 מיליון שקל בו התמודד באומן-בר-ריבנאי מול אדלר-חומסקי - שניהם מקושרים לחברות המפעילות את מנהרות האגרה בחיפה
"התלות בגורמים חיצוניים מאוד גדולה. הצלחה בפרויקט BOT במהותו מאוד תלויה בשת"פ בין הזכיין, המדינה והעירייה. הקדשנו הרבה לחיזוק מערכת היחסים"
זכיינית הפרויקט, קבוצת כרמלטון, חתמה על הסכם עם דרך ארץ להקמה והפעלה של מערכת האגרה בכביש ■ מדובר בהסכם גדול נוסף לדרך ארץ, לאחר שלאחרונה חתמה הסכם להפעלת כביש 431 ב-300 מיליון שקל
בתחילת השבוע השלימה זכיינית הפרויקט קבוצת כרמלטון את כריית המנהרה הראשונה והמרכזית, באורך של 1,650 מטרים, בין מרכז הקניות הגרנד קניון באזור נווה שאנן לבין צומת הצ'ק פוסט בחיפה
המימון - בהתאם לחשיפת "גלובס" כבטחון לחוב, הועמדה ערבות בנקאית של 12.5 מיליון שקל וערבות של בעלי המניות של כרמלטון - שיכון ובינוי ואשטרום
ההלוואה שתעמיד הראל תהיה לתקופת ההקמה של הפרויקט, ותהווה חלופה להון העצמי של הבעלים, מה שיאפשר להם לרשום תשואה גבוהה יותר מהפרויקט. הראל תצטרף בכך לבנק דיסקונט שהעמיד מימון בסך של 850 מיליון שקל
גורמים המעורבים בפרויקט: הסינים אינם מוטרדים מההתקשרות כיוון שהחברה היתה אמורה להתחיל את עבודות הכרייה לאורך 700 מטר כבר לפני מספר חודשים