בעלי הקבוצות בפורמולה 1 מאיימים לפרוש ולהקים סבב עצמאי. בשלב ראשון הם יסתפקו בראשו של נשיא התאחדות הספורט המוטורי מקס מוסלי, האיש שמשגע אותם כבר 17 שנה עם רגולציות דרקוניות וקנסות בגובה עשרות מיליוני דולר
היצרנית מתנגדת לתוכנית של התאחדות הספורט המוטורי העולמית לקבוע תקרת תקציב שנתית של 40 מיליון ליש"ט לקבוצה החל מהעונה הבאה תקציבה השנתי של פרארי מוערך ב-120 מיליון ליש"ט
קבוצות חדלו לפעול, ספונסרים נטשו, מאות עובדים פוטרו, נהגים נאלצו לקצץ בשכר, רגולציות שנועדו לצמצם בהוצאות הועברו עונת הפורמולה 1 שנפתחת היום במלבורן תוציא לדרך ענף שספג מהלומה אדירה מהמשבר הכלכלי. פרארי ומקלארן ייאבקו על אליפות, אבל ביתר הקבוצות ינסו בעיקר לשרוד את העונה הזאת
חברת השירותים הפיננסיים ING הפסיקה את החסות שלה עם קבוצת הפורמולה 1 של רנו, אבל הבוס של היצרנית, פלאביו בריאטורה, בטוח שהקיצוצים הנרחבים בענף יאפשרו לרנו להמשיך להתקיים
מספר המנועים לכל נהג יוגבלו לשמונה בלבד לעונה, קבוצות יוכלו לבחון את המנועים רק בסופי שבוע בהם מתקיימי מרוצים. המנועים יוגבלו ל-18,000 סל"ד במקום 19,000 כדי להאריך את חייהם