רשת הפארם מתרחבת לתחום המזון באמצעות תת-הרשת החדשה "Daily" • החנויות הראשונות ייפתחו ברבעון השני של 2020 במתחם הבורסה בר"ג ובעזריאלי שרונה • החנויות יהיו קטנות מהסניפים המסורתיים ויורכבו ממחלקת מזון מוכן טרי, מוצרי טואלטיקה ובית מרקחת
משרד הבריאות קורא להפסקת שיווק ושימוש באצווה 4911 של המוצר "לייף בייביז" - מגבונים לחים לתינוקות ללא בישום, וזאת לאור חשש לזיהום • המגבונים מיוצרים ע"י חברת די.פי.אל ומשווקים ע"י סופר-פארם
היקף העסקה מוערך בעשרות מיליוני שקלים • מחזור הפעילות הנרכשת מוערך בכ-100 מיליון שקל • לצורך השותפות בין החברות הקימו השתיים חברה חדשה בשם רמדיקס
הריכוזיות בשוק הפארמים עולה: לאחר שרשות התחרות התנתה את מכירת ניו-פארם לשופרסל בפיצול של תשעה סניפים מהרשת, ל"גלובס" נודע כי רשת הפארמים הגדולה בישראל, סופר-פארם, משתלטת על חלקם • זאת לאחר שרשת סמארט-פארם, שהחזיקה בסניפים, הפסיקה השנה את פעילותה
ענף רשתות המזון עסוק בימים אלה בהתחמשות טכנולוגית בכל החזיתות: חוויית הלקוח בחנויות הפיזיות, ייעול השרשרת הלוגיסטית ושדרוג הפלטפורמות המקוונות וערוצי המכירה • במילים אחרות: נערכים לקראת אמזון • מי מהרשתות מחזיק במותג חזק מספיק בעיני הציבור כדי לעמוד בתחרות?
אורי גלזר, אקטיביסט ומטופל קנאביס רפואי שהיה מאדריכלי התחום, מקים חוות קנאביס שיתופית ורוצה לשבור את מחירי השוק בזכות מטופלים שמגדלים עבור עצמם
רובוט-רוקח החל לפעול בבתי המרקחת בשני סניפים במסגרת פיילוט של סופר-פארם ואמור לקצר את משך ההמתנה בתור • כדי לפרוס רובוטים כאלה בכל סניפיה תידרש סופר-פארם להשקעה של עד 70 מיליון שקל
ג'ורג' חורש, מעשירי ישראל, ירכוש 35% ממניות סופר-פארם בתמורה ל-585 מיליון שקל • חורש רוכש באמצעות קבוצת יוניון את מניות הבנקים לאומי ודיסקונט (25%) וכן 10% מהמניות מידי בעל השליטה ליאון קופלר
אורי וטרמן, שמנהל את רשת הדראגסטור Be, מדבר לראשונה על הקשיים ("קיבלתי אוסף חנויות, לא רשת"), על המתחרה הגדולה סופר-פארם ("יש מקום לשני השחקנים") ועל השירותים החדשים - כולל אנטיביוטיקה עד הבית
בראיון מיוחד למוסף החג "גלובס" חושף מנכ"ל Be, אורי וטרמן, את התוכניות העתידיות של הרשת בתקווה לשפר משמעותית את מעמדה ביחס להובלה בשוק הפארמים • הראיון המלא יתפרסם בסוף השבוע
סופר-פארם נחשבת לאחד משלושת המפרסמים הגדולים במשק: ב-2018 תקציב הפרסום שלה הסתכם בכ-45.7 מיליון שקל • החברה נחשבת למפרסמת נאמנה, והתקציב שלה מטופל כבר שנים רבות במשרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי
ליאון קופלר לא רצה להנפיק, אבל זרועות ההשקעה של הבנקים רצו להיפגש עם הכסף • סופר-פארם מובילה את שוק הפארם, אבל התחרות מצד שופרסל ורמי לוי עשויה לפגוע • 3 הערות על עסקת הענק שבמסגרתה הפכה ג'ורג' חורש לשותף ברשת הפארם המובילה בישראל • ניתוח
קבוצת יוניון שבבעלות ג'ורג' חורש תרכוש את מניות הבנקים לאומי ודיסקונט (25%) וכן מניות נוספות מידי בעל השליטה ליאון קופלר • בסך-הכול תחזיק קבוצת יוניון כשליש מהרשת • קופלר, המשמש גם כיו"ר החברה, יישאר בעל השליטה בסופר-פארם
השבוע ראינו שתי דוגמאות שממחישות איך משתנים הגבולות של החלוקה המסורתית בענף הקמעונאות: פעם אחת כשסופר-פארם הודיעה כי תתחיל לייבא מותגים בלעדיים בעצמה; ופעם שנייה כשחשפנו כי קבוצת עזריאלי מבקשת לקבל זיכיון להפעלה ישירה של מותגים בינלאומיים • אבל הן לא היחידות
הרשת, שבימים אלה בוחנת הנפקה בבורסה, הצהירה כי תשמור על קצב פתיחת סניפים פיזיים של כ-15 סניפים בשנה • מרחיבה את מותג האיפור הפרטי מילוקה גם למוצרי טיפוח הגוף, כשהמוצרים יימכרו גם מחוץ לרשת
לפי בדיקת המועצה לצרכנות, פערי המחיר בין רשתות הפארם Be וסופר-פארם הצטמצמו (פער של 13% בפברואר לעומת 19% בינואר), אולם סופר-פארם עדיין יקרה יותר
אירוקהגיאוקרטוגרפיההפרסומות הזכורות והאהובותאירועים ומינוייםמשרדי פרסוםפרסומותקמעונאותרשתות פארםשופרסלתקציב פרסום