יוניליוור החליטה "לחסל" את התנין של עוגי ואת התוכי של שוגי, המופיעים על דגני הבוקר ועל חטיפי הדגנים של המותג תלמה המיועדים לילדים • הסיבה: מדובר במוצרים שנושאים סימון אדום, ובחברה החליטו להימנע משימוש בדמות שתעודד ילדים לצרוך מוצרים אלה
בעוד שחוק הטבק מציב לחברות אתגר בלתי אפשר כמעט, הרי שהתמודדות יצירתית עם רפורמת סימון מוצרי המזון יכולה להפוך אותה להזדמנות • דעה
קמפיין משרד הבריאות המסביר את מהלכי רפורמת סימון המוצרים, הקדים את מפרסמי חברות המזון ואף הפתיע אותם • בכירים בענף מסבירים מדוע הזירה התקשורתית נותרה פתוחה, איך צריך לנהל אותה, והיכן, אם בכלל, נראה שינוי אמיתי בהרגלי הצריכה
רפורמת סימון המוצרים אמורה לגרום ליצרניות המזון להפעיל יותר שיקול-דעת ולהפחית את כמויות הנתרן, הסוכר והשומן הרווי שבמוצריהן • חלקן בחרו קודם כל לרענן את עיצוב האריזה • האומנם מדובר בבחירה עיצובית מקרית?
כמה מהציפורים בישראל בסכנת הכחדה, מי כינה את פייסבוק "הסיגריות של ימינו" ומה יקרה לתעריפי הנסיעה במוניות? 10 שאלות מסיפורים שהיו השבוע בחדשות
היום תיכנס לתוקף רפורמה מרוככת של משרד הבריאות לסימון מזון • מוצרים שיחרגו מהסף בתכולת הסוכר, המלח או השומן יקבלו מדבקה אדומה, והיצרניות יורשו לסמן במדבקה ירוקה מוצרים אחרים • אז איך זה שמוצרים כמו במבה וביסלי חמקו מהסימון האדום? • "גלובס" עושה סדר
תחליף הסוכר טרוביה המבוסס על צמח הסטיביה יחל להימכר בישראל בחודש הקרוב על ידי חברת גורי • היעד של החברה: להוביל את שוק הממתיקים הטבעיים עד שנת 2023 • בחברה מוכנים להחזיר את הכסף למי שלא יאהב את הטעם ומבטיחים שמדובר באחוזים זניחים
למרות הפחדים והפאניקה, החלטת בית הדין של האיחוד האירופי לסימון מוצרים מיהודה ושומרון לא צפויה לפגוע בצורה משמעותית בעסקים באזור • דעה
בעוד שענף המזון כולו עוסק בשינוי הרכבי המוצרים כך שיתאימו לעידן הסימון האדום, חברת הממתקים כרמית פונה לילדים עם מוצרים שיסומנו באדום, תחת הסיסמה: "כשמדובר בילדים – לא מתפשרים" • כרמית בתגובה: "הקמפיין תוכנן לפני כשנה, הקמפיין החדש יותאם לרוח התקופה"
הגיוס מתבצע על רקע ההיערכות לרפורמה כמו גם ההיערכות לפעילות ההסברתית למהלך • הדס יריב, היועצת התזונתית שאותה גייסו, עסקה בשני העשורים האחרונים בייעוץ תזונתי למספר רב של חברות מזון, כשבתפקידה האחרון כשכירה שימשה כמנהלת תחום הבריאות בחברת מי עדן
באסם מציינים כי כ-300 מוצרים עברו שינוי בהשקעה של כ-30 מיליון שקל, כשלפי החברה "רק" 25% ממוצריה יקבלו סימון אדום • מנכ"ל אסם: "ישנם הרבה סימני שאלה איך הענף יראה שנה מהיום"
נציגי ענף המזון הביעו כעס על כך שמשרד הבריאות לא נתן להם מספיק זמן להיערך לסימון מוצרים בתו הירוק המסמן מזון בריא
מבחינת ארגוני החרם, החלטת בית הדין האירופי "לסימון" היא צעד ראשון בדרך לחרם רחב ומקיף הרבה יותר על ישראל
איילת שקד טענה כי סימון מוצרים משטח כבוש חשוב לאירופים רק כשמדובר בישראל • בדקנו אם זה נכון • המשרוקית של גלובס
ביה"ד של האיחוד האירופי הנחית השבוע מכה על היצוא הישראלי, כשקבע כי חובה לסמן מוצרים מיהודה ושומרון, ממזרח ירושלים ומרמת הגולן, בשל היותם "שטחים כבושים" • באירופה הנזק לישראל יהיה יותר תדמיתי מאשר כלכלי
מחלקת המדינה בוושינגטון (המקבילה למשרד החוץ בארץ) שיגרה היום התייחסות רשמית להחלטת בית הדין האירופי בנוגע לסימון מוצרים ישראלים: "הנסיבות בנוגע לדרישת הסימון במקרה של יקב פסגות, כפי שהוצגו בפני בית המשפט, מראות שהיתה כאן הטיה נגד ישראל"
האיחוד האירופיהתנחלויותיהודה ושומרוןיעקב ליצמןיצואיקבכנרתלוריאלמשרד הכלכלהשחיתות