ברחוב חנה מרון נבנה פרויקט של 24 קוטג'ים דו־משפחתיים, מהם נמכרו כבר 22 • שתיים מהעסקאות נעשו בימים הראשונים של המלחמה, במחירים של 16 ו-17 מיליון שקל
בדימונה, נמכר קוטג' בן 5 חדרים, תמורת 1.84 מיליון שקל, בשכונת ההר • לדברי דניאל לנדר, בעלים של משרד ליזמות ועסקאות נדל"ן: "עקב המלחמה נוצר ביקוש חדש בעיר - ויש יותר מתעניינים מאזור העוטף. זאת בעיקר בגלל השקט שיש בדימונה ובגלל הערך הנדל"ני שהעיר מציעה"
ההמצאה הישראלית בדמות עילת תמחור מופרז במונופול החלה את דרכה בשנת 2014, ולאחרונה הגיעה לסופה • בפסק דין מנומק ונחוש בעניין הקוטג', הבהיר בית המשפט העליון כי עילת המחיר המופרז היא חריגה שבחריגים בחוק התחרות הכלכלית, וכי יש ליישמה בהתאם
בבקשה לדיון נוסף, שהוגשה לאחר שערעורה של תנובה על כך שמחיר הקוטג' ב-2011 לא היה גבוה במיוחד ובלתי הוגן התקבל בעליון, נטען כי פסק הדין עוסק בנושא חדשני ומהותי • דיון נוסף הוא דיון מורחב בבית המשפט העליון במקרים חריגים בהרכב של לפחות 5 שופטים
בית המשפט קיבל את הערעור ופסק כי לא הוכח שתנובה גבתה מחיר מופרז על הקוטג' • בנוסף, נקבע כי על בתי המשפט לנקוט בגישה זהירה ומרוסנת ולהתערב רק במקרים חריגים • האם זה מרמז על גורלן של תביעות דומות, מה קורה במדינות אחרות ואיך בכלל קובעים שמחיר מופרז?
יותר מעשור אחרי מחאת הקוטג', שופטי העליון קיבלו את ערעור תנובה על פסק הדין שקבע כי גבתה מחיר מופרז ובלתי הוגן על קוטג' בין השנים 2009-2011, במסגרתו הוטל עליה פיצוי לציבור בסך 20 מיליון שקל • נקבע כי "השימוש בעילת המחיר המופרז צריך שייעשה באיפוק ובריסון, במיוחד במסגרת תובענות ייצוגיות"
למרות גל עליות המחירים, ספקיות המזון הגדולות נמנעות מלייקר כמה מהמוצרים הפופולריים ביותר על המדפים • מקפה נמס ועד במבה: החברות נזהרות מלהרגיז את הצרכנים כאשר מדובר במוצרים שיש אליהם קשר רגשי, או שעמדו במוקד מחאות בעבר
ביהמ"ש העליון דן בערעור שהגישה תנובה על פסק הדין שקבע כי עליה לפצות את הציבור ב-20 מיליון שקל, כיוון שגבתה מחיר מופרז ובלתי הוגן על קוטג' בין השנים 2009-2011 • עורך הדין של תנובה טען בדיון כי אם הערעור יתקבל, ביהמ"ש יהפוך למפקח על מחירים
לפסק הדין בעניין המחיר המופרז של קוטג' תנובה יהיו השלכות על מאזן הכוחות בין יצרניות המזון לבין עצמן ובממשק שלהן מול הציבור הרחב • הפסיקה החדשה תסמן ליצרניות המזון, ולא רק לתנובה, שהייקור שנעשה עתה צריך להיות מידתי ו"הוגן"
כמעט עשור לאחר המחאה, נקבע לאחרונה בפסק דין תקדימי כי על תנובה לפצות את הצרכנים ב־20 מיליון שקל בגין מחיר הקוטג' • המבחנים והגבולות שקבע ביהמ"ש ילוו אותנו עוד שנים ארוכות • שני הצדדים מתכוונים לערער לעליון
בחברה ניסו להרגיע: "תנובה חיטאה באופן מלא את האזור הרלוונטי; לא קיימת סכנה של מעבר נגיף דרך מזון" • בשל צעדי זהירות שתנובה נקטה בשבועות האחרונים נחשפו לעובד זה רק 15 עובדים, והם נכנסו מיידית לבידוד
גיאוקרטוגרפיה: הקמפיין של תפוזינה הוא המושקע ביותר השבוע מבחינה תקציבית עם השקעה של כ-1.04 מיליון שקל
ביהמ"ש העליון דחה את ערעורו של פרופ' ירון זליכה וקבע כי תנובה לא מחויבת לחשוף את דוח מקינזי, שבעקבותיו העלתה את מחירי מוצרי החלב בתחילת העשור • לטענת זליכה, בדוח שייוותר חסוי נכללה מסקנה כי "קיים ביקוש קשיח" לגבינה של תנובה, ולכן "תנובה יכולה להרשות לעצמה להעלות את מחירה"
הדוח נחשב לבסיס שעליו נשענה תנובה כדי להעלות את מחירי מוצרי החלב שלה • ההחלטה ניתנה לאחר שלפני כחודש ניתנה החלטה הפוכה לחלוטין ע"י שופטת ביהמ"ש המחוזי בירושלים בתביעה ייצוגית אחרת המתנהלת נגד תנובה
ברבעון הבא תנובה תעלה עם כמה קמפיינים במקביל, בהיקף שלא נראה מצדה בעשור האחרון, לאחר שבעבר הייתה המפרסמת הגדולה במשק ■ צפויה גם לחזור לתמוך בקוטג', שהסלוגן שלו הפך לחרב פיפיות אחרי המכירה לסינים
אתם בדיאטה? שימו לב: מספר אריזות קוטג' תנובה 9% שומן 250 גרם עם תאריך תפוגה 6.8.17 נארזו בטעות באריזות קוטג' 3% שומן
כמה הערות בעקבות הראיון ב"גלובס" עם הממונה על ההגבלים העסקיים
התוכנית האסטרטגית כוללת פעילות משמעותית בשווקים בחו"ל, ובעיקר בסין עם יצוא גבינה צהובה ובארה"ב עם מותג הקוטג' MUNNA
מותגים שממשיכים לנסות להיות "ישראלים" קצת התנתקו מאותם ישראלים ■ לדוגמה, תנובה וטרה בסיבוב הנוכחי על הקוטג'
הודיעה על השקת הקוטג' שלה בארה"ב תחת המותג MUUNA ■ לא מדובר בפורמולה זהה לקוטג' הישראלי, אלא בפורמולה דומה בה נעשתה התאמה לטעמו של הצרכן האמריקאי