אחד האתגרים הצרכניים המשמעותיים הוא השרינקפלציה: הקטנת כמות המוצר באריזה – ללא שינוי האריזה או המחיר • רוב הצרכנים לא מזהים את השינוי ובמצטבר משלמים יותר, וכמובן שבמקרה זה מדבקות מחיר לא מועילות ואולי אף מייצרות תחושת ביטחון שגויה
סקר חדש, שבוחן את הרגלי הרכישות בסופרמרקטים בישראל לעומת מדינות אירופה, מראה כי הציבור המקומי פטריוטי פחות ממה שהוא חושב • ההצהרות על העדפת מזון בריא אינן תואמות את ההוצאה בפועל על פירות וירקות • המספרים מאחורי התנהגות הצרכנים, מדור חדש
35% מהקמעונאים בארה"ב כבר מאפשרים ללקוחותיהם לנווט בתוך החנויות ולמצוא מוצרים בעזרת אפליקציה - כך עולה ממחקר שערכה פירמת BDO על הטמעת טכנולוגיות מתקדמות בתחום המסחר • ועוד: מצנח הזהב, חדשות טובות • אירועים ומינויים
הסטארט-אפ Shopic, מפתח פלטפורמה דיגיטלית מבוססת בינה מלכותית לקנייה עצמאית • "אנחנו עושים דיגיטליזציה מלאה לסופרמרקטים, ולצרכנים אנחנו מביאים חוויה היברידית כמה שיותר קרובה לחוויית הקניות באונליין" • וגם: מה מפחיד מנהלים, הזיכרון של יאלום וחדשות טובות • אירועים ומינויים
מנתוני שב"א עולה כי סך ההוצאות בחודש יוני בכרטיסי אשראי עמדו על 34.7 מיליארד שקל, גידול של 18.3% לעומת יוני 2020 • היקף משיכות המזומן בחודש שעבר הגיע לסכום כולל של 5.444 מיליארד שקל, 400 מיליון יותר מאשר במאי • ההוצאות בעסקאות אונליין זינקו ביותר מ-25%
העלייה היא ביחס לתקופה המקבילה בשנה שעברה, בה פרצה בחודש מרץ מגפת הקורונה • העלייה הגדולה היא ברכישת שירותים בעיקר בשירותי הרפואה, ואחריה ברכישת מזון ומשקאות
ההוצאות בכרטיסי אשראי בחודש מאי עלו ב-17.5% לעומת החודש המקביל אשתקד, כאשר הגידול המשמעותי מגיע מעסקאות אונליין • במקביל, התאוששות המשק באה לידי ביטוי גם בהיקף משיכות המזומן מהכספומטים, שעלה ביותר מ-19%
הקניות בסופר הן מבין ההוצאות הגבוהות ביותר של משק הבית, בטח כשהילדים מצטרפים • 7 עצות שיעזרו לכם לצמצם אותן
מנתוני שב"א עולה כי בכל הערים שהיו בטווח הטילים, למעט נס ציונה, נרשמה ירידה משמעותית בהיקף העסקאות בכרטיסי אשראי • שדרות ואשקלון הובילו בירידה בשימוש
בצילן של מגבלות הקורונה, החג נחגג בשנה שעברה בצנעה הן בישראל והן ברוב העולם המוסלמי; כתוצאה מכך נרשמה ירידה בצריכת מזון, הלבשה, קישוטים ומתנות, והפעילות הכלכלית הצטמצמה • השנה צפויה התאוששות לאור העובדה שחודש זה מהווה שיא צרכני, בדומה לטירוף הקניות לפני חגי תשרי ופסח במגזר היהודי
יום השבתון לרגל הבחירות בשילוב מזג האוויר החמים מושכים את המצביעים החוצה: מרכזי הקניות, בתי הקפה והמסעדות וגם חופי הים עמוסים • עם זאת, לפני נתוני שב"א, הוצאות הישראלים בכרטיסי אשראי נמוכות ב-5.2% מיום הבחירות הקודם
ההוצאות בכרטיסי אשראי ביום הבחירות האחרון הוכפלו ביחס לבחירות לרשויות המקומיות ב־2018 • מועד הבחירות לפני חג הפסח ולאחר הסגרים הממושכים מרמזים כי המגמה צפויה להימשך
לפי נתוני שב"א, בין השעות 9:00 ל-13:00 הבוקר, הוציאו הישראלים סכום של כ-539 מיליון שקל בכרטיסי אשראי, לעומת 468 מיליון שקל באותן שעות בשבוע שעבר
ההשוואה נעשתה לעומת השבוע של פורים ב-2019, כיוון שבשבוע המקביל ב-2020 כבר נרשמה ירידה בפעילות על רקע תחילת התפרצות מגפת הקורנה בישראל • לפי אותה השוואה, פדיונות המרכזים הפתוחים צמחו ב-93% • הובילו את הצמיחה ביג פאשן אשדוד, קניון עזריאלי מלחה וקניון עזריאלי בגבעתיים
ההגבלות על המשק, שהוסרו רק באמצע פברואר, הביאו לירידה קלה בשימוש בכרטיסי אשראי בחודש החולף לעומת ינואר השנה • עם זאת, קצב הרכישות עלה בחלקו השני של פברואר ביציאה מהסגר, בעיקר בענפי השירותים שנפגעו בעיקר מהמשבר
לפי נתוני שב"א, הוצאות של יותר מ-2.48 מיליארד שקל בכרטיסי אשראי נרשמו בימים חמישי עד שבת בסוף השבוע האחרון • על מה הוצאנו ומה קנינו?
העלאת מחיריםהפניקס גמאישראל במלחמהכרטיסי אשראיקמעונאותקניות באינטרנטקניתירשתות שיווקשב"אתיירות