ענקית הטכנולוגיה, שאיבדה לאחרונה את התואר "הרווחית ביותר", צפויה לסגור את הפרויקט עליו עמלה במשך עשור, ולהפנות את ההשקעה לתחום הבינה המלאכותית • סרגיי וסצ'ונוק, אנליסט בכיר באופנהיימר: "זו חברת הביג טק היחידה שאין לה אסטרטגיה ברורה סביב הבינה המלאכותית. המשקיעים רוצים לראות צמיחה"
לאחר ששובחו יתר על המידה ושחו בים של הבטחות, תחומי ההשקעה העיקריים הללו בטכנולוגיה מתמודדים סוף סוף עם המציאות • ייתכן שהצמצום ומשיכות ההשקעות רק מתחילים
מעבדי הבינה המלאכותית של Hailo ישולבו בכלי רכב סיניים, ואילו אלקטריאון הודיעה על שיתוף-פעולה אסטרטגי עם טויוטה
הבינה המלאכותית הולכת ומשתלטת על חיינו, וברור כי כבר חצינו את הגבול המפריד בין האדם למכונה • בעולם בו האדם מוותר על הייחודיות ועל הבלעדיות שלו אל מול המכונות, הכאוס הוא תוצאה בלתי נמנעת • רעיון
במשך שנים אוטוטוקס הישראלית נלחמה על מקומה בשוק הרכב האוטונומי • אלא שאת החיזוק המשמעותי ביותר קיבלה ממי שהייתה היריבה המרה שלה - קוואלקום, שהודיעה על רכישתה • עכשיו, כשהזרועות השתלבו, מתחיל המאבק האמיתי: התחרות מול מובילאיי
הסיבה להפחתת התחזית היא ירידה צפויה בהיקפי המכירות של מערכת הנהיגה האוטונומית SuperVision • לפי מובילאיי, "שוק המכוניות החשמליות בסין הושפע לרעה מהפחתות מחירים חדות, הורדת סובסידיות ממשלתיות וחולשה כלכלית כללית במדינה"
עם שווי שוק של כ־33 מיליארד דולר, מובילאיי היא החברה הישראלית הציבורית בעלת הערך הגבוה ביותר - אבל זו עשויה להיות רק ההתחלה • החברה שרדה את הטלטלות בוול סטריט, היא פועלת חזק בשוק הסיני, ולאחרונה חתמה עם יצרנית רכב גלובלית עסקה למכירת מערכות נהיגה אוטונומיות • האם היא בדרך לאקזיט שני?
מובילאיי, החברה הישראלית הגדולה ביותר בוול סטריט, מצטרפת למספר דו-ספרתי של חברות שכבר דיווחו על ההשפעות הצפויות של המהפכה המשפטית כגורם סיכון
יותר מ-362 אלף כלי רכב של טסלה בארה"ב שצוידו בתוכנת נהיגה נסיונית הושפעו מתקלה חמורה שעשויה לגרום לתאונות דרכים • לפי הודעת הריקול הרשמית, חברת הרכב האוטונומי תשחרר עדכון מהיר כדי לטפל בבעיה
בשנה החולפת חברות הטק הגדולות סבלו מפיטורים המוניים והקפאת גיוסים, ירידה בביקוש למוצרי טכנולוגיה וצניחה במחירי הפרסום • התוצאות השתקפו בדוחות הרבעוניים עם האטה מובהקת בצמיחה • האם פג הקסם של ענקיות הטכנולוגיה, או שהן בדרך לצמיחה?
אלפי חברות הציגו פיתוחים חדשים, גאדג'טים ומערכות מתקדמות ליותר מ-100 אלף משתתפים בתערוכת CES בלאס וגאס • גלובס מציג את פריצות הדרך והחידושים שעשויים להפוך את חיינו לקלים יותר
בשנה החולפת היקף הגיוסים בענף האוטו־טק הישראלי צנח באופן דרמטי • ברקע זה, יו"ר מובילאיי אמנון שעשוע הציג השבוע פריצות דרך משמעותיות בתחום • וגם: האם מובילאיי בדרך לרכוש חברות אוטו־טק ישראליות?
בנוסף צופה חברת הרכב האוטונומי להרחיב את פעילותה בשיווק "קיטים" לנהיגה אוטונומית ליצרני רכב ופרויקטים משותפים עם חברות להיסעים אוטונומיים באירופה
הנפקת מובילאיי בוול סטריט, שתצא לדרך בימים הקרובים, תהווה מבחן אמון עבור המשקיעים בענף הרכב האוטונומי • במקרה שתצליח, היא עשויה להוות תפנית למצב העגום ולשפר את תדמיתו • האם בשנים הקרובות כלי רכב חכמים ישתלטו על המרחב הציבורי?
משלוח ראשון של המותג BYD נחת באילת, וחברת שלמה מוטורס, היבואנית לישראל, החלה לאסוף פרטים של לקוחות שמגלים עניין ברכישה • עוד נודע לגלובס כי מותג רכבי היוקרה החשמליים "לוטוס" מחפש יבואן לישראל • וגם: NVIDIA מרחיבה את פעילות המחקר והפיתוח שלה בישראל לתחום הרכב האוטונומי • השבוע בעולם הרכב
אפל מקפידה לשמור על מעטה חשאיות בנוגע לעיסוקה בפיתוח רכבים אוטונומיים, אבל כעת, על מנת לנצח במשפט נגד עובדים שגנבו סודות מסחריים, עליה לחשוף את פעילותה בתחום • ז'יואלינג ז'אנג, עובד לשעבר של החברה, הואשם בגניבת סודות מסחריים שעסקו בחטיבות המכוניות האוטונומיות • כעת הוא עומד בפני 10 שנות מאסר וקנס של רבע מיליון דולר
ארבע שנים לאחר גניזת המיזם, חזרה ענקית הטכנולוגיה לפתח את הרכב החדשני תחת מעטה חשאיות, ומגייסת מהנדסים ומעצבים מחברות כמו טסלה ולמבורגיני • במקביל, לפי דיווחים, בכירים באפל בוחנים שת"פים עם יצרניות רכב בארה"ב • מועד ההשקה המשוער: סוף העשור
ניתוח שאלות הלקוחות בצ'אט־בוט ומערכת לזיהוי פשיעה בבנקים הם חלק מהחידושים שמאתגרים את מערכת המשפט • בצעד ראשון בדרך לאסדרת הבינה המלאכותית, באוניברסיטת תל אביב הכינו דוח שבמסגרתו סקרו את השימושים בטכנולוגיה, והמליצו על היערכות למהלכי חקיקה ראשוניים
למובילאיי יש פתרון לתחום המשאיות, אך בשוק זה פעילות חברות נהיגה אוטונומית בולטות לא פחות ממנה, כמו וואימו, אורורה, אובר ואיינרייד השבדית. גם בתחום הרכב החכם מובילאיי כבר אינה לבד • למרות ההובלה בשוק, הנפקה בימים אלה אינה הגיונית או אפשרית
החלטת מובילאיי לדחות את ההנפקה, שנחשפה בגלובס, עלולה לעכב את החזון שלה להפוך למובילה בשוק ההסעות האוטונומיות • בחברה עדיין מקווים לצאת להנפקה השנה, אך כרגע זה לא נראה אפשרי