עמיתי חבר, המונים כ-156 אלף בתי אב, יקבלו הנחות במעמד החיוב בשימוש בכרטיס האשראי בקניות ברשתות קבוצת ביתן • שיעור ההנחה שמשתקף מההסכם גבוה מזה שמעניקה לעמיתים רשת שופרסל, עמה מצוי מועדון חבר בהתקשרות ארוכת-שנים
רשתות המזון מסיימות את 2021 עם רווחיות שיא ועם תחושה שהסופרמרקטים הם הסחורה הכי לוהטת בעיר • גם חקירה מתוקשרת של רשות התחרות לא הצליחה להרוס את המסיבה • אנשי השנה, פרויקט מיוחד
פסק בוררות שהתקבל כעת - הנוגע לסניף של רשת המזון שפועל בשטח של מרדכי אביב בירושלים - קובע כי על חברת הנדל"ן לשלם לשופרסל סכום של כ-23 מיליון שקל, לפני מסים, ריבית והוצאות • סכום זה דומה לרווחיה של מ.אביב מתחילת 2020 ועד ספטמבר 2021, שהצטברו לכ-26 מיליון שקל
המשא ומתן המתלהט לרכישת נתח מהנוסע המתמיד נותן הצצה לאסטרטגיה החדשה של הקבוצות הגדולות במשק • מועדון הלקוחות של אל על שווה יותר מהחברה עצמה; פוקס מדווחת על זינוק עקבי בכל שנה במספר המצטרפים; ובשופרסל לא מסתפקים ביותר מ-2 מיליון חברים • אבל יש מי שכבר מזהיר שזה לא שווה את ההשקעה
לנוכח ההגבלות הנוכחיות בתעופה שמכבידות על מצבה הכלכלי: בכוונת אל על לגייס לפחות 100-150 מיליון דולר ממכירת נתח ממועדון הנוסע המתמיד שלה עד ינואר • המגעים עם בנק הפועלים למכירת כ-30% ממועדון הנוסע המתמיד לפי שווי של 250 מיליון דולר החלו באוקטובר. כעת מתעניינות שתי רוכשות נוספות
הרכישות המקוונות שברו שיאים בנובמבר האחרון בכל העולם, וגם בארץ • למי הישראלים שומרים נאמנות, עד כמה משתלם לחברות להרחיב את היצע מוצרים באתרים, ואיזה ענפים רשמו את הגידול המשמעותי ביותר • הדירוג החודשי של אתרי הקניות המצליחים ביותר בישראל
התוצאות העסקיות של רשתות הסופרמרקטים הנסחרות בבורסה בתל אביב מלמדות כי הללו הסתגלו במהירות לתקופה של אחרי המגפה, שבה נהנו מביקושי שיא • המשך ההתרחבות בעסקיהם הוביל לשיפור ברווחיהן גם מבלי להעלות מחירים לצרכן • אי.בי.אי: "אם מחירי ההובלה ימשיכו לעלות, עליות המחירים יגיעו"
חזרת המשק לשגרה וצמצום הגבלות הקורונה הובילו לירידה של 3.6% בהכנסות הרבעון השלישי של רשת המזון המובילה, אך היא ידעה לפצות על כך ולהציג גידול ברווחיות הגולמית • בכירי החברה נמנעו מלהתראיין בשל חקירת רשות התחרות בחשד להסדר כובל
המשרד להגנת הסביבה הטיל עיצום כספי בגובה 2.97 מיליון שקל על רשת שופרסל, בגין הפרת הוראות חוק אוויר נקי הנוגעות לצמצום זיהום אוויר מכלי הרכב שברשות החברה • שופרסל: "נעתור נגד ההחלטה, לטענתנו היא איננה מוצדקת"
בסקר שנערך עבור גלובס, בשיתוף עם פאנל–ויו, כמחצית מהצרכנים מצהירים כי ישנו את הרגלי הקנייה בעקבות פרשת המחירים בסופרמרקטים • המציאות מראה שהם מפונקים מכפי שהם מוכנים להודות, ומתפשרים • בהשוואה לאמריקאים, הם נכונים לשלם פרמיה שולית בלבד באונליין
סמנכ"ל שופרסל צביקה ביידא התייצב הבוקר במשרדי החקירה של הרשות באור יהודה, לאחר שזומן ע"י צוות החקירה • זאת בהמשך לחקירת מנכ"ל שופרסל בשבוע שעבר בחשד לתיאום מחירים בניגוד לחוק התחרות
בתחילת השבוע ניסתה שופרסל להנמיך את גובה הלהבות סביב פרשת המחירים באתר האונליין לחברה החרדית • אלא שאז באה דרמה חדשה, והחשדות להסדר כובל אינם מוסיפים לאמינותה הכללית
הצופים מודעים לפרסומות העוסקות בקניות ברשת, אך לא יודעים לשייך אותן לחברות - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • הפרסומת של מזרחי טפחות היא הזכורה ביותר, ביטוח ישיר - הכי אהובה
בלב פרשת תיאום המחירים עומד החשד כי שופרסל ושטראוס פעלו בניגוד לחוק התחרות • במסגרת הפרשה נחקרו גם רמי לוי, מנכ"ל ובעל השליטה ברשת ויקטורי אייל רביד ומנכ"ל דיפלומט נועם וימן
יוקר המחיה בישראל הוא שאלה גדולה ומורכבת, וגם השינויים האחרונים נובעים ממספר רב של גורמים: חסמי סחר, בעיות לוגיסטיות, התייקרויות של חומרי גלם ואולי אף הסדרים כובלים ברשתות השיווק • אין "אשם" בולט אחד בכך, אלא מדובר במכלול של גורמים
תשומת-הלב שמופנית למחירים של רשת המזון הגדולה בישראל גלשה השבוע גם להיבטים אחרים של פעילותה • גם אם לפשיטה של רשות התחרות על משרדי החברה אין קשר לפעילות באתר למהדרין, אין ספק כי הלך הרוח בציבור מעודד את הרשויות לפעול ביתר תקיפות כלפיה וכלפי רשתות אחרות
אורי וטרמןאיציק אברכהןהצעת רכשיוסי אמירמשקיעים מוסדייםפזפרשמרקטקמעונאותרשתות שיווקשלומי אמיר