השיווק הדיגיטלי יתאפיין ב-2024 בשלוש מגמות מרכזיות: היפר־פרסונליזציה הודות להעמקת המידע על הצרכנים, צ'טבוט AI שיכיר אותם יותר מהנציג האנושי ותוכניות נאמנות משוכללות
שיווק לקהל צרכנים בחו"ל דורש הבנה של התרבות העסקית המקומית ושל הרגלי הקנייה, המושפעים משילוב של ערכים מסורתיים, גורמים כלכליים ומגמות עכשוויות • שבעה מנהלי שיווק שפועלים מעבר לים משתפים מניסיונם לאילו ניואנסים חשוב לשים לב, וממה כדאי להימנע
הסניף הראשון של רשת הענק הושק סמוך לדיזנגוף סנטר בתל אביב, אשר הפך מוקד משיכה לרשתות בינלאומיות • האסטרטגיה השיווקית כוללת גם מיקומים נחשקים, בניית חוויה חברתית ויצירת תורים במכוון, אך לא בטוח שכל זה יספיק במצב הכלכלי הנוכחי
ההתייקרויות במשק מובילות לירידה במכירות המזון והטואלטיקה, ולא מעט ספקים מתלבטים האם להתחרות בעצמם על המדפים בסופרמרקטים • במקרה שיבחרו בכך, יידרש מהם שינוי כואב
בזמן שרבים הופתעו מההתגייסות המהירה של דור הטיקטוק למלחמה - ליניב ויצמן, מייסד ומנכ"ל טינק, היה ברור שמי שבאמת מנותק אלה המבוגרים • בראיון לגלובס הוא מסביר מה גרם לפערי הגישות, איך התחזק מעמד המשפחה בעידן הפייק ניוז, מה הדרך הטובה ביותר לפנות היום לצרכנים צעירים, ואיך הארנקים הדיגיטליים ישנו מהיסוד את מערכת היחסים הכלכלית בין הורים לילדים
בשלושה חודשי איחור, בשל המלחמה, התקיים טקס פרסי האפי במוזיאון תל אביב • בפרס היוקרתי ביותר על הישגים שיווקיים לאורך שנים, זכו חברת כרטיסי האשראי מקס על שבירת הנהוג בתחום וחברת yes על המעבר המוצלח מלוויין לסטרימינג • מקאן ת"א הוביל במספר הפרסים
בזמן שכותרות "החקלאות במשבר" עדיין מהדהדות על המסך, עמוס לביא מקיבוץ נירים בעוטף זוכה לאהדת הצופים - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • הפרסומת של פרטנר מבוססת על שיר מחאה, ובאלפרו מנצלים היטב את כל היתרונות של נונו
הדור הצעיר מתגלה כפטריוטי גם בהעדפותיו הצרכניות אך מחושב כלכלית לאור המצב במדינה, כך עולה מסקר שנערך לאחרונה בקרב בני 16־25 • גיל סמסונוב, יו"ר גליקמן שמיר סמסונוב ומיוזמי הסקר: "הדור האוניברסלי עבר מהפך ודומה לדור תש"ח"
הרגישות הצרכנית הגבוהה בזמן מלחמה, יחד עם העמדה האגרסיבית של הרגולטור שדורש מהיצרנים "להיכנס מתחת לאלונקה", דורשות פעולה ממותנת יותר מצד חברות במשק
הגדלת המעורבות הרגשית של הצרכנים היא אחד האתגרים הגדולים בשיווק • בשנה הקרובה צפוי חיבור הדוק יותר בין הטכנולוגיות החדשות למאמצים האסטרטגיים, אך חשוב לא לפגוע באנושיות ובאותנטיות של המסר
מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל מתמודדים מותגים עם שאלות על התנהלות נכונה ברשתות החברתיות, עבודה עם יוצרי תוכן ובניית התקציב השיווקי • לי מלאך, בעלת סוכנות הסושיאל לימה, מציעה להם כללי עשה ואל תעשה, ומשרטטת את המגמות שיובילו בשנה הקרובה
המחיר הכלכלי של המלחמה, שעדיין לא ידוע מתי תסתיים, מחייב את מחלקות השיווק בארגונים לפעול בשני כיוונים: מהלכי נתינה תדמיתיים לצד מהלכי מכירות • המומחים ממליצים לתת הטבות עם ערך כדי להרוויח נאמנות בהמשך, וגם ללמוד מהמקרה של אוקראינה • לקראת 2024, פרויקט מיוחד
אנדרה שולטן, מנהל הכספים של פרוקטר אנד גמבל, פרש את משנתו לגבי ההתמודדות מול המותגים הפרטיים בוועידת השיווק של מורגן סטנלי: "אנחנו רואים שהמותג הפרטי באירופה צומח, אבל בכל קטגוריה שהוא צומח, גם אנחנו צומחים"
המומחים ממליצים לחברות להחליף את הקלישאות כמו "ביחד ננצח" בשיווק יוזמות ותרומות למען המאמץ המלחמתי • וגם: מתי הפרסומות יחזרו למתכונת שגרה? • שאלת היום, מדור חדש
סקר שבחן את הלך־הרוח הצרכני במלחמה מעלה כי מהלכים שמובילות החברות זוכים לאהדה בינונית־גבוהה • כ־50% מוכנים לשלם על כך פרמיית מחיר
החברות הישראליות שפועלות בשוק הגלובלי נדרשות לבחון מחדש את מערך השיווק שלהן ולעדכן מסרים • חשוב לשדר יציבות ואיתנות למרות הקושי, אך כדאי להימנע ממיצוב פוליטי
חברות רבות מביעות עמדה בנוגע למלחמת חרבות ברזל ומגנות את מתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר • קריאות תמיכה בישראל הובילו לחרם צרכנים על חברות שהביעו עמדות פרו-ישראליות • האם זהו רק טריק שיווקי וכיצד החברות מושפעות מדור ה-Z?
בעת איום קיומי צרכנים פונים לרכישות המעניקות תחושות שליטה, שגרה, נורמליות ושייכות • הבנת הצרכים הללו יכולה לסייע לנו להתמודד עם האתגרים, אך גם לא להיסחף בהוצאות • הפקולטה - מאמרים של חוקרי הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב
שופרסל, ויקטורי, תנובה, אל על, מקדונלד'ס וחברות נוספות יצאו במהלכים שמעלים את נושא החטופים למודעות הישראלית והבינלאומית • מה שבימים רגילים היה יכול להיתפס כניצול ציני, מתקבל כקידום ערך חשוב ומעורר הזדהות, במטרה להשפיע על הנהגת המדינה
מציאות מעורערת, הנחות יסוד מאיימות ומשאבים מידלדלים הם מנת חלקם של מותגים רבים בזמן מלחמה • הפתרון מתחיל בחיבור יצירתי בין הצעות הערך הקיימות למצב המנטלי של הצרכנים, וממשיך בתרגום מיידי לשטח