הישג לקבלנים: נשר מעלה את מחיר המלט רק ב-6% החל מ-1 בינואר 2006

החברה תיכננה להעלות את המחירים כבר ב-1 בדצמבר השנה וב-8%

חברת נשר תעלה את מחירי המלט החל מ-1 בינואר 2006 ב-6%. לדברי התאחדות הקבלנים, עליי התעריפים היא הישג כי כוונתה הראשונית של מלט היתה להעלות את המחירים כבר ב-1 בדצמבר השנה ובשיעור של 8%.

בעקבות פנייה של נשיא התאחדות הקבלנים, אהרון כהן, למנכ"ל נשר, יואל פלדשו, נענתה החברה, דחתה את עליית המחיר והפחיתה ב-2% את עליית המחירים המתוכננת.

נשר נימקה את עליית מחירי המלט בהתייקרות ניכרת בעלויות הייצור ומחירי האנרגיה, מים, חשמל, דלק, וסולר המהווים, למעלה משני שליש מההוצאות המשתנות של החברה.

עוד מסרה כי בחודשים האחרונים עלו מחירי המלט במדינות רבות. בטורקיה הוכפלו מחירי המלט, בקפריסין התייקרו ב-27% ובמדינות מערב אירופה התייקרו ב-18% בממוצע.

הקבלנים הודיעו, כי יתקשו לספוג העלאה נוספת במחירי המלט כיוון שבחודשים האחרונים חלה עלייה משמעותית בכל מחירי תשומות הבנייה, לרבות הברזל, הסולר, העסקת העובדים ומחירי המלט.

כהן ציין, כי העלאת מחירי תשומות הבנייה בתקופה בה ענף הבנייה עדיין נמצא במשבר מתמשך, פוגעת בקבלנים וברוכשי הדירות.

כהן ויו"ר וועדת משאבים בהתאחדות הקבלנים, צחי לנדאו, ברכו על החלטת נשר להעלות את מחירי המלט בצורה מתונה, שתקטין, את הנזק לקבלנים ולרוכשי הדירות.

כלכלני התאחדות הקבלנים ציינו, כי העלאת מחירי המלט משפיעה על מחיר הדירה ב-3%-4%.

על-פי נתונים שנאספו על-ידי חברת BDO, ההכנסות של נשר ברבעון הראשון עלו ב-15 מליון שקל לעומת הרבעון האחרון של 2004, על אף עליית מחירי האנרגיה.