עיריית ת"א דחתה ההחלטה על שיפוץ היכל התרבות - התוכנית תועבר לעיון אונסק"ו

חולדאי הודיע כי העירייה נענית לרחשי לב הציבור ומשהה את תוכנית השיפוץ השנויה במחלוקת

עיריית ת"א נסוגה מכוונתה לאשר בדיון בוועדה המקומית את התוכנית לשיפוץ היכל התרבות. הדיון היה אמור להיערך היום (ד'). ראש העיר, רון חולדאי, הודיע כי העירייה נענית לרחשי לב הציבור, משהה את התוכנית לשיפוץ ואף מעבירה את הנושא לבחינת ועדת השימור של האו"ם, אונסק"ו.

התוכנית לשיפוץ היכל התרבות עוררה מחלוקת גדולה בין המתכננים לאנשי השימור והתרבות בעיר. העירייה, שמובילה את השיפוץ, טוענת כי במבנה המיושן קיימות בעיות אקוסטיקה קשות, ויחד עם כל הרגישות לשימורו - מטרת המבנה היא ראשית כל לשרת את הציבור, וללא שיפוץ מקיף לא ניתן יהיה לעשות בבניין שימוש. חלק מאנשי התזמורת תמכו בטענות אלה.

בנוסף טענו בעיריית ת"א, כי מדובר בשינויים חיצוניים מינוריים בלבד, בלתי מורגשים, וכי הבניין אינו מוגדר לשימור מחמיר, ועל כן שינויים אלה יתכנו.

מנגד טענו אנשי השימור, אליהם הצטרפו אדריכלים ואנשי רוח, כי העירייה התחייבה בפני אונסק"ו, בטרם הכרזת "העיר הלבנה של ת"א" כאתר מורשת עולמית, כי לא יעשה כל שינוי במבנים שבתוכנית. עוד טענו, כי השיפוצים המתוכננים בתוך האולם, והפיכתו מצורת מניפה לצורה מלבנית, ישנו ללא היכר את אחד מסמלי התרבות של המדינה.

לדבריהם, שיפוץ מקיף אומנם נחוץ, אך לא באמצעות שינוי פניו של האולם, הגבהת התקרה ושינוי בחזית לרח' דיזנגוף.