עמותת האדריכלים: לשנות התנאים בתחרות על היכל המשפט בירושלים

"תנאי הסף שפירסם החשב הכללי יאפשרו רק ל-10 משרדים גדולים להתמודד על תיכנון ההיכל"

עמותת האדריכלים בארץ והאדריכלים ישראל גודוביץ', בעבר אדריכל העיר תל-אביב, ואברהם טולדנו, מבקשים לבטל את התחרות לבחירת האדריכל שיתכנן את היכל המשפט בירושלים. העותרים מבקשים לערוך את התחרות בצורה פתוחה, ולבחור את הזוכה על בסיס עדיפות אסתטית ופונקציונאלית של התכנון.

לטענת האדריכלים, התחרות לתכנון היכל המשפט בירושלים נועדה לאפשר רק ל-10 משרדים להתחרות. לטענתם, משרדים אלה אינם מצטיינים בתכנון מקורי, אלא הם "קרובים לצלחת".

בעתירה שהוגשה לבית המשפט לעניינים מינהלים בירושלים, טוענים האדריכלים, באמצעות עו"ד אביגדור פלדמן, כי את התחרות פרסם אגף החשב הכללי באוצר, אשר מנהל את פרויקט הקמת קרית הממשלה.

האדריכלים טוענים, כי החלטת החשב הכללי ומינהלת הקמת הקריות, לא לחשוף בפני האדריכלים את מסמכי התחרות, מנוגדת לתקנות המכרזים ויש לבטלה.

ב-3 לינואר הוציא החשב הכללי במשרד האוצר, ירון זליכה, הודעה על תחרות לבחירת האדריכל לתכנון היכל המשפט. על-פי תנאי התחרות, בשלב ראשון תבחר ועדת המתכננים 10 משרדים אשר ישתתפו בתחרות.

האדריכלים טוענים, כי הקריטריונים להשתתפות המשרדים בתחרות יאפשרו רק ל-10 משרדים עשירים להשתתף. לטענתם, תימנע ההשתתפות של אדריכלים צעירים ומבטיחים בעלי חזון ויכולת.

בין תנאי הסף לתחרות, נדרשים המשרדים להוכיח, כי תיכננו בחמש השנים האחרונות, בניינים שאינם למגורים, בשטח של לפחות 20 אלף מ"ר. בנוסף, המשרד צריך להעסיק לא פחות משבעה עובדים טכניים, לפחות חמישה אדריכלים בעלי ניסיון של חמש שנים בנושא.

השופטת יהודית צור הורתה לזליכה להגיש את תגובתו עד מחר (ד').