מטלפון סלולרי ועד בועה בפארק

7 מעצבים ואדריכלים מחו"ל בכנס ירושלים לעיצוב שייערך ביום ד'

כנס ירושלים לעיצוב, מייסודם של מכללת הדסה ומוזיאון ישראל, יתקיים השבוע זו השנה הרביעית, ביום ד', 26.4 בתיאטרון ירושלים. הכנס מתמקד השנה בנושא העיר וההשלכות החברתיות והתרבותיות שלה על חיי היומיום שלנו - מעיצוב מוצרים זעירים, דוגמת טלפונים סלולריים, ועד למבנה העיר ותשתיותיה. הכנס ידון בדרך בה מעצבים ואדריכלים רואים את העתיד, כיצד יכול העיצוב לשפר את חיינו, וכיצד משפיעה העיר כמטרופולין רב-תרבותי ורב-תחומי על האנרגיה היצירתית של מעצבים, גרפיקאים, מוזיקאים, מעצבי אופנה ויוצרי סרטים.

השנה יארח הכנס שבעה מעצבים ואדריכלים בולטים בעולם, הנחשבים לכוחות עולים ורבי השפעה: אארון בצקי, שירצה על ההקשר החברתי והתרבותי שבין עיצוב ואדריכלות; ג'ון תאקרה - תיאורטיקן חשוב, המנהל פרוייקטים לשיקום חברתי בצפון-מזרח אנגליה ביוזמת המועצה הבריטית לעיצוב; ג'ורג' בלריאן, מייסד "מטריאל קונקשן" בניו יורק, המאגר הגדול בעולם לחומרים מתקדמים; קונסטנטין בוים, שיציג עבודות ופרוייקטים שנעשו בתפר שבין אדריכלות ועיצוב; רוברטו פיאטי, שיציג קונספט חדש לרכב עירוני, ושון האנה ממשרד האדריכלים של נורמן פוסטר, שיחד עם עמיתו יורגן מאייר, ידברו על הצד הניסיוני של האדריכלות והעיצוב.

את הכנס מנהלים במשותף קני סגל, ראש המחלקה לעיצוב תעשייתי בבית הספר לתקשורת חזותית במכללת הדסה ירושלים, ואלכס וורד, אוצר ומנהל המחלקה לעיצוב ואדריכלות במוזיאון ישראל. הכנס השנתי מצליח להביא לארץ בכל פעם גלריה מרתקת של אנשי מקצוע מובילים, אשר מקיימים קשר בלתי אמצעי עם הקהל, פתוחים לשאלות ולדיון. הכנס נערך במתכונת של מרתון הרצאות ופרזנטציות לאורך כל היום ומושך סטודנטים ואנשי מקצוע כאחד.