עיריית נתניה תשקיע 250 מיליון שקל במתקני ספורט ותשתיות

יוקמו אצטדיון כדורגל חדש, מרכז ספורט רב תכליתי, ספורטק וקאנטרי קלאב

ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר, מקדמת בימים אלו מהלך להפיכת העיר נתניה לבירת הספורט של ישראל. הכוונה היא להשקיע בשנים הקרובות במסגרת מהלך זה, בתשתיות ובמתקני ספורט, כ-250 מיליון שקל, כפי שיפורט בהמשך.

לדברי פיירברג-איכר, ההחלטה להשקיע בהקמת פרויקטים בסדר גודל שכזה בתחום הספורט מתבססת על התנאים הטופוגרפיים של העיר, המתאימים למגוון ענפי הספורט.

לדבריה, "נתניה התברכה בנתונים טבעיים דוגמת רצועת חוף ומצוקי ים המאפשרים פיתוח ספורט ימי, יבשתי ואווירי של רחיפה ודאייה. מיתוגה של נתניה כבירת הספורט של ישראל בשילוב ההבטחה של איש העסקים דונלאד טראמפ לבנות מלון דה-לקס חדש בנתניה מהווה בשורה של ממש עבור תיירות הספורט, שהיא נתח עולה בעוגת התיירות העולמית".

אחד מעוגני הספורט הבולטים בנתניה הוא מתחם מכון וינגייט, החוגג בימים אלה 50 שנה להיווסדו. מכון ויינגיט מארח את רוב משלחות הספורטאים הבאים לארץ, מפעיל את פנימיית המחוננים בספורט, ביה"ס להכשרת מאמנים ושופטים ועוד.

עיריית נתניה צפויה להשקיע 180 מיליון שקל בהקמת אצטדיון הכדורגל העירוני, שיכלול בשלב א' 12 אלף מקומות ישיבה ביציעים המזרחי והצפוני. בשלב ב' מתוכננים 10,000 מקומות ישיבה נוספים. מועד חנוכת האצטדיון מתוכנן לקראת אוגוסט 2008.

בנוסף יוקם מרכז ספורט רב תכליתי בהשקעה של 35 מיליון שקל. המדובר בהיכל ספורט עירוני משוכלל בן 5,000 מקומות ישיבה, שיתאים לסטנדרטים של משחקים בינלאומיים בענפי הכדורסל, הכדוריד וכדורעף.

פיירברג מתכננת בנוסף להתחיל בקרוב בעבודות להקמת ספורטק בין אזור ההיי-טק הנבנה בצפון העיר הנקרא קרית יהלום, לבין שכונות המגורים של קרית השרון בדרום. המתחם ייבנה במתכונת חופי וניס-ביץ' בקליפורניה, בהשקעה של כ-30 מיליון שקל. בנוסף מתוכנן להיבנות במתחם החדש קאנטרי קלאב שיתופעל בשיטת B.O.T.

המכרז לביצוע עבודות הקמת המתחם צפוי להתפרסם בחודשים הקרובים. תכנון המתחם נעשה ע"י האדריכל פרופ' גדעון שריג, אשר תכנן את פארק שלולית החורף בנתניה, פארק רעננה, גן הבנים בפארק הירקון ועוד גנים בארץ ובעולם.

עוד נודע, כי בימים אלה מקיימת עיריית נתניה מו"מ מתקדם עם קבוצת משקיעים מארה"ב להקמת קומפלקס משוכלל ומרכזי בייסבול בישראל. משקיעים אלה מתכננים הקמת ליגת בייסבול בארץ החל משנת 2007.