חברת הדיור המוגן מגדלי הים התיכון תציע מסלול חדש: פיקדון הכולל דמי אחזקה חודשיים

דירת חדר תוצע למכירה ב-151 אלף דולר בתשלום חד-פעמי, 2 חדרים ב-210 אלף דולר

חברת הדיור המוגן מגדלי הים התיכון החליטה באחרונה לשנות את כללי המשחק המקובלים כיום בענף. בענף הדיור המוגן נהוגות כיום מספר שיטות של תשלום, כאשר שיטת התשלום הרווחת היא שיטת הפיקדון הנשחק. הדייר מפקיד סכום תמורת יחידת הדיור, כאשר כל שנה נשחק התשלום באחוז מסוים, עד לתקרה ממוצעת של 12 שנה. לאחר תום תקופת השחיקה הדייר ממשיך לגור במקום ללא כל שחיקה נוספת על סכום הקרן שהפקיד. עם מותו או עזיבתו, מוחזרת יתרת הקרן - כשהיא מוצמדת - לו או ליורשיו. בנוסף לתשלום הפיקדון משלמים הדיירים דמי אחזקה חודשיים, בסכום של 1,000-1,500 דולר לחודש.

לדברי מנכ"ל מגדלי הים התיכון, יורם בן-פורת, "לאור הניסיון רב השנים שצברה הרשת ומפגש יומיומי עם לקוחות פוטנציאלים, זיהינו כי המכשול העיקרי המונע מהאוכלוסיות רבות להצטרף לדיור המוגן, הינו דמי האחזקה החודשיים, וזאת מכיוון שלרבים מהרוכשים הפוטנציאליים יש סכום התחלתי גבוה, אותו קיבלו לאחר מכירת דירתם, אך הם חוששים להתחייב לתשלום חודשי קבוע. אנו במגדלי הים התיכון החלטנו לפרוץ חסם זה, ולפיכך פיתחנו מענה אשר טרם הונהג בארץ".

המדובר במסלול של "תשלום אחד ודי", קרי, מסלול המאפשר לדיירים להצטרף בתשלום של פיקדון הנשחק מידי שנה, הכולל בתוכו גם את דמי האחזקה החודשיים. כך למשל, דירת חדר באחד מהפרויקטים של הרשת תוצע למכירה במחיר של 151 אלף דולר בתשלום חד-פעמי. דירת 2 חדרים תוצע למכירה במחיר של 210 אלף דולר בתשלום חד-פעמי.

לאחר תום תקופת השחיקה הדייר ימשיך לגור במקום ללא שחיקה נוספת על סכום הקרן שהפקיד. עם מותו או עזיבתו, מוחזרת יתרת הקרן, כשהיא מוצמדת, לו או ליורשיו.

בן-פורת: "המסלול החדש מיועד בעיקר לדיירים בודדים, המעוניינים לרכוש דירות קטנות, והינו בעל כדאיות כלכלית מאחר שתוחלת החיים של דייר בודד הינה קטנה משמעותית מתוחלת החיים של בני זוג. התשלום, המהווה למעשה היוון בתנאים אטרקטיביים של דמי האחזקה כולל ארנונה, השגחה רפואית 24 שעות, שירותי ביטחון 24 שעות, אחזקה, שירותי רווחה, שירותים סוציאליים, שירותי ניקיון, ביטוח של הדירות, אנטנה מרכזית, פעילות חברתית, בריכת שחייה, חדר כושר, שירותי בנק ועוד".