קליל חתמה על הסכם זיכיון בלעדי עם חברת האלומיניום הגדולה בעולם

צופה כי בשנים הקרובות מכירות מוצרי אלומיניום לשוק מגדלי היוקרה יסתכמו בכ-500 מיליון דולר

לאור הציפיות להקמתם של 140 מגדלי יוקרה בגוש דן בשנים הקרובות, חתמה בימים האחרונים חברת קליל תעשיות על הסכם זיכיון בלעדי עם חברת האלומיניום הגדולה בעולם, אלקואה (ALCOA).

במסגרת ההסכם, התקף ל-3 שנים, קיבלה קליל זיכיון ורישיון בלעדי לייצור ושיווק מוצרי ומערכות האלומיניום של חברת KAWNEER-ALCOA בשוק הישראלי. בתמורה, תעביר החברה הישראלית תמלוגים לאלקואה ממכירת המוצרים. נציגים של החברות ייפגשו בקרוב לקידום ייצור ושיווק המערכות והמוצרים.

חברת אלקואה הינה חברת האלומיניום הגדולה ביותר בעולם. מחזור המכירות של החברה בשנת 2006 הסתכם ב-30 מיליארד דולר, מתוכם 2.4 מיליארד דולר למוצרי אלומיניום לבנייה.

לדברי מנכ"ל קליל, אריה (ריצ'י) ריכטמן, "בשנה וחצי האחרונות בחנה קליל את שוק מגדלי העל בישראל ומצאה, כי קיימת דרישה בשוק למערכות מיובאות מחו"ל. יזמי וחברות נדל"ן דורשים כי מערכות החלונות, הדלתות וקירות המסך בפרויקטים יוקרתיים יהיו תחת פלטפורמה של חברה בינלאומית בעלת שם".

על-פי נתוני החברה, שווי חומרי גלם לאלומיניום בכל מגדל על בישראל מוערך במיליון דולר. אי לכך, על רקע הערכות כי במרכז הארץ מתוכננים לקום בשנתיים הקרובות כ-140 מגדלים, צופים בקליל שמכירות חומרי גלם בלבד יסתכמו ב-140 מיליון דולר, ומכירות מוצרי האלומיניום לשוק מגדלי היוקרה יסתכמו בכ-500 מיליון דולר.