שטרית: אקים חברה ממשלתית ייעודית לפינוי-בינוי

בוטלה תוכנית להריסת 600 דירות ישנות ובנייה של 1,600 דירות במקומן בקרית יובל בירושלים

שר הבינוי והשיכון, מאיר שטרית, ביטל תוכנית פינוי-בינוי שבמסגרתה תוכננה הריסת בניינים ישנים ובהם 600 יח"ד והקמת 1,600 יח"ד בשכונת קרית היובל בירושלים. במקום התוכנית שבוטלה מתכנן משרד השיכון להקים בית דיור מוגן לקשישים עבור דיירי המתחם. את הדירות שיפונו ישפץ המשרד וישכיר לסטודנטים שגרים באזור.

התוכנית לפינוי-בינוי במתחם הוכנה כבר לפני 15 שנה אך לא יצאה לפועל, כנראה בגלל שלא היתה כלכלית ולמרות רצונם של התושבים. לדברי שטרית, במתחם מתגוררת קבוצה גדולה של קשישים שניתן לעודדם להתגורר בבית דיור מוגן, כשאת התחזוקה יממן המשרד.

במינהל הקהילתי קרית היובל מתנגדים לביטול תוכנית הפינוי-בינוי. לטענתם, בסביבת המתחם יש כבר חמישה בתי דיור מוגן ואין צורך באחד נוסף. לדעת המינהל הקהילתי, אם לא תבוצע התוכנית המתחם לא ישודרג למרות מיקומו הייחודי.

במינהל השכונתי טוענים כי המבנים הטרומיים שבמתחם ישנים, ובעלי תשתית רעועה, ולכן לא ניתן יהיה לשפצם כראוי. לדברי שטרית, בירושלים יש ארבע תוכניות פינוי-בינוי מאושרות אך אף אחת מהן עדיין לא יוצאת לפועל.

לדברי שטרית לאור הקשיים בהוצאה לפועל של תוכניות פינוי-בינוי הוא מתכוון להקים חברה ממשלתית שכל עיסוקה יהיה ניהול תוכניות כאלה. לדבריו, הדבר יפתור את חשש הדיירים מפשיטות רגל של הקבלנים. כמו כן, חברה זו תציע לכל הדיירים את אותה הצעה תמורת הסכמתם להשתתף בתוכנית ולפנות את דירתם, מצב שיפתור את הקושי בהשגת "הדייר האחרון" לעסקה.

עד כה הוכרזו בממשלה יותר מ-90 מתחמים המיועדים לפינוי-בינוי ועוד כמה נוספים לעיבוי, מתוכן יוצאות לפועל רק שתיים, בקרית אונו ובגבעתיים.