עיריית ירושלים מקדמת תוכנית לפיתוח מזרח העיר בעלות של כ-200 מיליון ש'

עיריית ירושלים מקדמת תוכנית מקיפה לפיתוח וחיזוק מזרח העיר. התוכנית תשתלב במסגרת תוכנית המתאר ירושלים המתגבשת ומטרתה לשמור על מכלול השטח של ירושלים כגוש אורבאני רציף.

אומדן ההוצאות המשוערך לפרויקט המרחב הציבורי מסתכם בכ-200 מיליון שקל.

בהנחיית ראש העירייה, אורי לופוליאנסקי, הוקמו צוותים בשיתוף הרשות לפיתוח ירושלים, שעבדו על פיתוח התוכנית. במהלך החודשים הקרובים תועבר התוכנית לאישור הוועדות הסטטוטוריות.

עיקר התוכנית הוא פיתוח המע"ר המזרחי, כמרכיב חשוב ברצף המרכז העירוני של ירושלים, על ידי יישום מגוון פעילויות - תעסוקה, תרבות, בילוי, מסחר, השכלה, מלונאות ומגורים.

התוכנית כוללת שדרוג פיזי וחברתי של שכונות מגורים והגדלת זכויות הבנייה, בהתאמה לתבנית הבנייה בעיר ולמגבלות באיזור העיר העתיקה. התוכנית גם כוללת פיתוח נרחב של המרחב הציבורי, תוך מתן עדיפות להולכי רגל, על ידי פיתוח שדרות ורחובות; פתרון לבעיות חניה, לרבות ניצול חללים תת-קרקעיים; חיזוק החיבורים לעיר העתיקה ולמערב העיר וקביעת מדדים לשימור ולסוגי השימור באיזור.

התוכנית מתייחסת לפיתוח איזורי מגורים חדשים, שיושתתו על איכות ורווחת הדיור. המרחבים הציבוריים יפותחו עם עדיפות להולכי רגל ושימוש באמצעים למיתון תנועה. עוד נקבע, כי יודגשו המאפיינים הייחודים של כל איזור, הנובעים ממבנה טופוגראפי, קירבה לאתרים חשובים ופיתוח נופי.

במסגרת התוכנית, גם קיימת התייחסות לטיפוח המרחב הציבורי הייחודי במזרח העיר, על ידי שדרוג התשתיות העירוניות, יצירת גינות משחק ושטחים ציבוריים פתוחים, יצירת שפה מגובשת וייחודית של ריהוט רחוב, תאורה, שילוט וגינון, ופיתוח חניונים ציבוריים מתחת לכיכרות ולגנים.

העירייה מתכננת גם משיכת שימושים לאזור - פיתוח שירותים שימושיים מושכי קהל בתחום התרבות, שאמורים להוות שרשרת פעילויות משלימות בתחום המסחר, הבילוי והבידור, ועידוד הקמת בתי מלון קטנים, פנסיונים עממיים ומלונות בוטיק ייחודיים. מעבר לכך, בשלב תכנון גם מצויות תוכניות מגורים במזרח העיר ובשכונות הקצה.