בת-זוגו לשעבר של לוי רחמני תובעת ממנו 8 מיליון שקל: "רימה אותי והתעשר על חשבוני"

רחמני הוא בעל השליטה ויו"ר חברת הביטוח איילון ; תלמה מגד, בת-זוגו במשך 25 שנה, טוענת כי נישל אותה מזכויותיה בחברת הביטוח עיתי"ם

לוי יצחק רחמני, בעל השליטה ויו"ר חברת הביטוח איילון וחברת איילון אחזקות, נתבע לשלם כ-8 מיליון שקל לבת זוגו לשעבר, תלמה מגד. לטענת התובעת, רחמני התעשר שלא כדין על חשבונה, תוך שימוש בנכסיה, ונהג כלפיה בתרמית ובהונאה.

במבוא לכתב התביעה נאמר כי עניינה ב"ניצול עקבי ומתמשך של מערכת יחסים זוגית אינטימית, שהתנהלה בין התובעת לנחמני במשך למעלה מ-25 שנים, במהלכן היתה התובעת לאשת חיקו של נחמני, אשת סודו ושימשה אף כאשת הקש שלו לביצוע מהלכים עסקיים".

התובעת טוענת, באמצעות עוה"ד חנית נוב וליאת נגר-שניר ממשרד שביט בר-און גלאון צין נוב, יגור ושות', כי ברבות השנים הפעיל ותימרן אותה נחמני במתק שפתיים לביצוע פעולות בלתי כשרות, שכל תכליתן לקדם את ענייניו העסקיים ולהגדיל את רווחיו. לדבריה, מתוך אהבתה הגדולה, היא פעלה בהתאם להנחיותיו של נחמני וקיבלה את דבריו ללא עוררין.

התובעת טוענת כי נחמני השתמש בה ובנכסיה, בין היתר, "ככלי להפקת רווחים, ניכרים לרבות באמצעים אשר הוא סבר כי השתיקה יפה להם, תוך שהוא מנצל את היעדר מעורבותה ואת האמון העיוור שנתנה בו כדי להוליכה שולל ולנשלה מזכויותיה".

דילול אחזקות

לפי כתב התביעה, התובעת נענתה להצעת העבודה של נחמני והחלה בספטמבר 1981 לעבוד בחברת איילון אחזקות כפקידת פוליסות. תוך כחודשיים התהדק הקשר בין השניים והפך למערכת יחסים זוגית אינטימית, שנמשכה 25 שנים. ביוני 1991 החלה התובעת לעבוד כעוזרת מנכ"ל לענייני רכישה בחברת צור-שמיר, ועם עזיבתה את חברה זו החלה לעבוד בחברת מבטחי העיתי"ם סוכנות לביטוח שבבעלות רחמני, בה החזיקה 6.6%.

התובעת טוענת כי כחלק מהבטחתו של נחמני לדאוג לעתידה נערך ביוזמתו הסכם לחלוקת עמלות בינה לבין עיתי"ם, לפיו היא תקבל 50% מהעמלות מביטוחי החיים שהתקבלו בחברה. ואולם, לטענתה, היא מעולם לא קיבלה את חלקה בעמלות. לדבריה, נחמני גם הונה אותה לחשוב כי לא מגיעים לה דיבידנדים מעיתי"ם.

התובעת גם טוענת כי בהמשך דוללו אחזקותיה בעיתי"ם כדי לאשפר לרחמני "לתפור" את זכייתה של חברת הביטוח איילון, הנשלטת בידי איילון אחזקות, בעסקת ענק לביטוח נכסי קואופרטיב אגד - אחת מעסקאות הביטוח הגדולות שביצעה איילון בסוף שנת 2002.

עוד טוענת התובעת כי רחמני היתנה את הסכמתו לשלם לה כספים להבטחת עתידה, בכך שתחתום על כתב ויתור בלתי סביר, שנוסח על-ידו. זאת, לאחר שהופעלו עליה לחץ כבד וסחיטה רגשית ותוך שרחמני ניצל את יחסי המרות, התלות והקירבה ביניהם.

התובעת מבקשת מבית המשפט לחייב את רחמני לשלם לה את ההתעשרות שהפיק בסך 7 מיליון שקל כתוצאה מגידול בהון העצמי של איילון, הנובע מעסקת איילון-אגד; וכן להשיב לה את הדיבידנדים שנמנעו ממנה ושמגיעים לה מכוח אחזקותיה בעיתי"ם. נחמני טרם הגיש כתב הגנה. (ת.א 1448/08).