מחירי תשומות הבנייה שוב עולים: עלויות הובלת הברזל יתייקרו ב-10%

סגן נשיא התאחדות הקבלנים אייל גבאי: עליית מחירי הברזל והנפט גורמות לקבלני התשתיות והביצוע, המבצעים פרויקטים עבור המדינה, נזקים של מאות מיליוני שקלים

הקבלנים ייפגשו כנראה בשבוע הבא עם שר האוצר רוני בר-און לדיון חירום עקב התייקרויות נוספות בתשומות הבנייה.

קבוצת נוימן ויצרני ברזל נוספים הודיעו אתמול (ג') לכל לקוחותיהם כי עלויות ההובלה של הברזל יתייקרו בשיעור של 10%. כזכור, לפני שבועיים הודיעה החברה על ייקור הברזל בשיעור של 10%, כך שמחירי הברזל עלו מאז אוקטובר 2007 בשיעור של 115%.

בהודעה ציינה החברה כי העלאת המחירים באה בעקבות ההתייקרות המתמשכת של תשומות ההובלה ובעיקר מרכיב הדלק. ההתייקרויות הנמשכות בתשומות הבנייה הביאו כבר יזמים רבים להכריז כי יעלו את מחירי הדירות באופן מיידי או בשבועות הקרובים, ואת קבלני התשתיות לפתוח במאבק בשל מה שהם מגדירים ביצוע מכרזים במחירי הפסד וסכנה לחברות רבות בענף.

סגן נשיא התאחדות הקבלנים ויו"ר אגף קבלני התשתיות, אייל גבאי מציין, כי עליית מחירי הברזל והנפט גורמות לקבלני התשתיות והביצוע, המבצעים פרויקטים עבור המדינה, נזקים של מאות מיליוני שקלים. "שיטת ההצמדה אינה מעודכנת ורשלנית. כפועל יוצא מכך הקבלנים משלמים על התשומות המתייקרות מחיר מלא, אך מקבלים מחיר חלקי בלבד", אמר גבאי.

בפגישה עם שר האוצר יבקשו נציגי התאחדות הקבלנים לתת מענה לשיטת ההצמדות. גבאי אמר כי "אני מאמין ששר האוצר ייענה לבקשתנו. המצב הקיים שבו קבלנים נקלעים להפסדים, בגלל שהמדינה התרשלה בעדכון שיטות ההצמדה שלה. אני מאמין ששר האוצר לא ירצה לקחת על עצמו מצב שבו פרויקטים לסלילת כבישים, בתי חולים ובתי ספר יעצרו בגלל שהקבלנים לא יוכלו לסיים את העבודות". *