חבס תובעת 35 מיליון שקל מקבלן השלד אל-הר: נטש עבודות בפרויקט שדרות רוטשילד 1

טוענת כי אל-הר דרשה ממנה כספים שלא כדין תוך איומים להפסקת העבודות בפרויקט באופן הגובל בסחיטה, וכי לאחר שסירבה להיכנע לתכתיביה - הודיעה אל-הר באפריל השנה כי היא מפסיקה את העבודות בפרויקט

שתי חברות מקבוצת חבס תובעות בבית המשפט המחוזי מרכז כ-35.7 מיליון שקל מקבלן השלד אל-הר הנדסה ובניין, בגין הפרת חוזה להקמת שלד פרויקט "שדרות רוטשילד 1". היקף מכירות הדירות בפרויקט עד אמצע אוגוסט הוא כ-597 מיליון שקל. את העבודות בפרויקט מבצע כעת קבלן שלד אחר, וכעת הושלמה יציקת הקומה ה-21 מתוך 32 במגדל.

החברות חבס ח.צ. קרדיט וחבס - שיכון דן טוענות, באמצעות עוה"ד עופר צור, אלי כהן ומיכאל איילון ממשרד גורניצקי, כי חברת אל-הר דרשה ממנה כספים שלא כדין, תוך איומים להפסקת העבודות בפרויקט, באופן הגובל בסחיטה. לאחר שחבס סירבה להיכנע לתכתיבים, כך נטען, הודיעה אל-הר באפריל השנה כי היא מפסיקה את העבודות בפרויקט.

החוזה בין חבס לאל-הר, בהיקף של כ-55 מיליון שקל, נחתם בדצמבר 2006. אל-הר התחייבה בו לבצע את עבודות הקמת השלד בפרויקט. חבס טוענת כי לאחר תחילת העבודות החלה אל-הר להעלות דרישות כספיות מופרזות ומופרכות, מנוגדות לחלוטין לחוזה בין הצדדים ולכל נוהג או היגיון ביחסי יזם-קבלן, שלוו לא אחת בהצבת אולטימטום חד-משמעי מצד אל-הר, לפיו אם הדרישות לא ייענו - היא תקפיא את העבודות בפרויקט או תביא להפסקתן, תוך המצאת עילות סרק לכך.

בין היתר, נטען בתביעה, אל-הר העלתה טענה כוזבת לפיה היתר הבנייה לפרויקט אינו תואם לגמרי את העבודות המבוצעות בשטח - טענה שלדברי חבס "נעלמה" לאחר שחלק מדרישותיה הכספיות של אל-הר נענו.

חבס מסבירה כי בתחילה הסכימה להעביר לאל-הר תשלומים מסוימים כדי לא ליצור עימות וחיכוך ומתוך תקווה שבכך תמשיך אל-הר בביצוע העבודות כפי שהתחייבה, אולם הסתבר לה כי אל-הר "אינה יודעת שובע" ולכן הפסיקה זאת. בתגובה, מימשה אל-הר את האיום והפסיקה את בניית השלד.

לטענת חבס, אל-הר שיגרה לה באחרונה מכתב לפיו אם לא ישולמו לה 20 מיליון שקל, היא תגיש נגדה תביעה. טרם הוגש כתב הגנה. (ת"א 7461-09-08).

תגובת חברת אל-הר הנדסה

מחברת אל-הר הנדסה נמסר בתגובה: "בחודש אפריל 2008 הודיעה אל-הר לחבס על ביטול החוזה והפסקת העבודות בפרויקט רוטשילד 1, בשל ביצוע עבודות שלא בהתאם להיתר הבנייה, ובשל דרישתה של חבס להמשך עבודות בחריגה מההיתר תוך התעלמות מהוראות החוק והפרתו, והפרה יסודית של ההסכם עליו חתמו חבס ואל-הר בקשר עם הקמת פרויקט רוטשילד 1.

"הודעתה זו של אל-הר נעשתה לאחר שחבס לא נענתה לפניות קודמות מצידה, לא תקנה את ההפרה, לא המציאה היתר בנייה כדין, והמשיכה ודרשה ביצוע עבודות בניגוד להיתר כאמור.

"למרות האמור לעיל וחרף הוראות החוזה שבין הצדדים, נמנעה חבס בכל משך תקופת העבודות מלשלם לאל-הר את מלוא שכר עבודתה, תוך שהיא מקצצת שוב ושוב, ובסכומי עתק, מן התמורה לה היתה זכאית אל-הר.

"עם ביטול החוזה הודיעה אל- הר לחבס על כוונתה לתבוע אותה ולחייבה לשלם לה את שכר עבודתה ולפצותה בגין הנזקים שנגרמו לה בעטיו של ביטול החוזה".