האוצר תומך במתן הנחות לבזק, משרד התקשורת מתנגד

באוצר החליטו לתמוך בבקשה האחרונה שהגישה בזק לאישור סלי תעריפים

משרד האוצר מגמיש את עמדותיו בכל הקשור לאישור סלי התעריפים של בזק . ל"גלובס" נודע כי באופן חריג החליטו במשרד האוצר לתמוך בבקשה האחרונה שהגישה בזק לאישור סלי תעריפים ואילו דווקא הדרג המקצועי במשרד התקשורת הביע התנגדות. מדובר בסלי תעריפים שבזק הגישה עוד לפני אימוץ דו"ח גרונאו ולכן לא כוללים את גמישות התעריפים ששר התקשורת, אריאל אטיאס, אימץ בהתאם לדו"ח.

למעשה, מדובר בבקשה שהוגשה עוד לפני תוכנית ניידות המספרים שהחלה בחודש דצמבר בשנה שעברה, כלומר אישור סלי התעריפים של החברה מעוכב כבר קרוב לשנה ובניגוד מוחלט לעמדת משרד התקשורת שהודה בעצמו כי קיימת בעיה במהירות שמאושרים סלי התעריפים של בזק.

המודל של גרונאו

ועדת גרונאו המליצה בעניין סלי התעריפים של בזק כי כשכל שנתח השוק של קבוצת בזק יהיה גבוה מ-60% - יימשך פיקוח על תעריפי הטלפוניה של בזק במתכונת של קביעת תעריפים קבועים (Fix). בעניין סלי תשלומים חלופיים אותם מספקת בזק במסגרת שירותי הטלפוניה (מפ"א - מפעיל פנים ארצי), המליצה הוועדה על יצירת מדרגות כך שככל שנתח השוק שלה יירד, כך היקף ההנחות שתוכל להעניק יגדל.

אטיאס קיבל את המדרגות שהציעה הוועדה. השר קבע כי אימוץ המלצות הוועדה לעניין גמישות תעריפים לחברת בזק, הכוללות קריטריונים ברורים לבחינת סלי תשלומים חלופיים, צפוי להקל על עבודת הניתוח והבחינה של סלי תשלומים על ידי גופי ההסדרה.

בנוסף, לשם ייעול תהליך אישור סלי תשלומים חלופיים ולשם מתן ודאות גבוהה יותר לחברת בזק באשר ללוחות הזמנים, החליט השר לשנות את המנגנון לאישור סלי תשלומים חלופיים, כך שבתוך 30 יום מרגע הגשת הבקשה הסל מאושר אוטומטית במידה ומשרד התקשורת והאוצר לא מביעים הסתייגות.

אטיאס יכריע

בעקבות ההתנגדות של הדרג המקצועי במשרד התקשורת והעובדה שמשרד האוצר תומך בהנחות החדשות שרוצה להציע בזק, צפוי הנושא להגיע להכרעתו של אטיאס. לא מן הנמנע שבמידה ובזק לא תצליח להעביר את סלי התעריפים שהגישה, היא תכניס בהם שינויים ותנסה להתאים אותם למתכונת ההגשה החדשה.

בכל מקרה, מסתמנת מגמה חדשה במשרד האוצר ואצל אטיאס לגבי הגמישות התחרותית שצריך לאפשר לבזק. יחד עם זאת, המתכונת החדשה של הגשת סלי התעריפים לאישור טרם עוגנה משפטית ולכן ספק אם בזק תוכל כבר באופן מיידי להגיש אותם לאישור על פי המתכונת החדשה.