השבוע נפתח בבשורה מוושינגטון: הבית הלבן והקונגרס הגיעו להסכם עקרוני על תוכנית החילוץ בהיקף 700 מיליארד דולר; שר האוצר פולסון: "אני חושב שאנחנו שם"

גלובס tv (עדכון) - חמ"ל גלובס - כל החדשות והפרשנויות על המשבר הפיננסי העולמי ; מילון מונחים למשבר העולמי ; דוברת הבית הלבן: "עלינו להעלות את ההסכם על הנייר כדי שיהפוך לרשמי" ; קריסת וושינגטון מיוצ'ואל זירזה את תהליך אישור התוכנית בשל החשש מקריסת מוסדות נוספים ; בתי-הנבחרים בארה"ב צפויים לאשר את תוכנית החילוץ היום

על פי דיווח של סוכנות הידיעות AP מנהיגי הרוב בקונגרס בהנהגת ננסי פלוסי חתמו על הסכם עקרוני לאישור תוכנית החירום. ההסכם נחתם בשעת לילה מאוחרת בארה"ב.דוברת הבית הלבן אמרה כי "עלינו להעלות את ההסכם על הנייר כדי שיהפוך לרשמי".

שר האוצר האמריקני, הנרי פולסון אמר כי "עשינו התקדמות עצומה לעבר תוכנית שתעבוד ותהיה יעילה. יש לנו עוד עבודה עד שתסתיים, אבל אני חושב שאנחנו שם".

בתי הנבחרים בארה"ב צפויים לאשר את תוכנית החילוץ בהצבעות שייערכו היום .

מוקדם יותר, מנהיגי הסנאט בארה"ב אמרו כי אישורה של תוכנית החילוץ להזרמת 700 מיליארד דולר, קרוב מתמיד למרות שמספר צירים בסנאט אמרו כי לא יהיו מחוייבים ל"שעון החול" שמלחיץ את הפוליטיקאים לאשר את התוכנית לפני שהכלכלה האמריקנית קורסת.

מנהיגים רפובליקנים ודמוקרטים נפגשו עם שר האוצר הנרי פולסון בכדי לדון על תנאי התוכנית שעיקרה הוא רכישת נכסים בעייתיים מהמערכת הפיננסית, בעיקר אג"ח מגובות משכנתאות.

לדברי קנט קונראד, יו"ר וועדת התקציב של הקונגרס האמריקני, על פי תנאי התוכנית יוקצבו מיידית 250 מיליארד דולר לרכישת נכסים בעייתיים של מוסדות פיננסים ו-100 מיליארד דולר נוספים יוקצו במידת הצורך. לקונגרס תישמר הזכות לחסום שימוש ב-350 מיליארד דולר הנוספים אם המחוקקים יווכחו כי התוכנית אינה מבצעת את מה שהיא הבטיחה לעשות.

בנוסף, נאסר בתוכנית על "מצנחי זהב" למנהלים פורשים של חברות שמכרו נכסים בעייתיים לממשל האמריקני.

ננסי פלוסי, יו"ר הקונגרס האמריקני, ומנהיגת הרוב הדמוקרטי אמרה כי היא שואפת כי האזרחים בארה"ב יוכלו לצפות בעיקרי התוכנית באינטרנט. עוד הוסיפה פלוסי, כי היא שואפת לאישור התוכנית עד יום שני.

קריסתו של וושינגטון מיוצ'ואל, הקריסה הגדולה ביותר בהיסטוריה של בנק מסחרי, בסוף השבוע הדאיגה את המחוקקים מהחרפה של המשבר במידה ואישור התוכנית ימשיך להתעכב. הנשיא ג'ורג' בוש פנה בנאום הרדיו השבועי שלו למחוקקים ולאזרחים ואמר כי "אישור התוכנית הכרחי בכדי להימנע מכניסה למיתון עמוק וארוך".