רמון: "הממשלה היתה הזויה כשמינתה את דודי כהן למפכ"ל המשטרה"

האשמות קשות הופנו היום בישיבת הממשלה כנגד המפכ"ל, בשל התבטאויותיו כנגד שר המשפטים, דניאל פרידמן, והמשנה לרה"מ, חיים רמון, בראיון שהעניק ל"הארץ" ; פרידמן: "צריך להזכיר למפכ"ל מי אחראי לשלטון החוק"

לאתר חדשות ערוץ 2 (קשת / רשת)

רוחות סוערות במיוחד נשבו הבוקר (א') בישיבת הממשלה: השרים תקפו בחריפות את מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב דודי כהן, בשל התבטאויותיו החריגות בראיון לעיתון "הארץ" כנגד שר המשפטים, דניאל פרידמן, והמשנה לראש הממשלה, חיים רמון. בתום הישיבה החליטו השרים לנזוף במפכ"ל המשטרה.

"שיקום שר המשפטים ויאמר דברים כל כך חמורים - זה חוסר אחריות ממדרגה ראשונה", אמר המפכ"ל על השר פרידמן, "זהו חוסר אחריות מקצועית, חוסר אחריות לאומית ואפילו חוסר אחריות אישית".

בהתייחס לפרשיות בהן חשוד ראש הממשלה אולמרט, אמר המפכ"ל: "זה כאב. היתה איזו תחושה של איך יכול לקרות דבר כזה, איך יכול להיות שבעל תפקיד מתנהג כפי שהוא מתנהג. מה שהיה הכי קשה לכולנו הוא לראות את התעוזה שבה דברים נעשו, שיכרון הכוח לעשות את מה שנעשה. זה הפתיע את כל החוקרים וגם אותי".

על השר רמון אמר המפכ"ל: "השר רמון הורשע, ולא עירער. במקום זאת הוא בחר לחזור לממשלה ולנהל מערכה ציבורית מתוך הממשלה. לטעון שהמשטרה נקטה אמצעים פסולים זה בפירוש ניסיון להכפיש את המשטרה", אמר, והוסיף: "כאזרח במדינת ישראל, גם כקצין משטרה וגם כמפכ"ל, חרה לי מאוד הדיון שנערך בממשלה על הקמת ועדת בדיקה ממלכתית בעניין חקירת רמון".

השר פרידמן, שהעלה את הנושא לדיון היום בישיבת הממשלה, אמר כי לא ייתכן שמפכ"ל משטרה במדינה דמוקרטית יהיה ראשי לבקר באופן חופשי את הממשלה ככלל ולא את שר המשפטים בפרט. "טענת המפכ"ל שהמשטרה היא גוף עצמאי היא טענה מסוכנת אשר חותרת תחת יסודות הדמוקרטיה", אמר השר פרידמן. "צריך להזכיר למפכ"ל כי מי שאחראי שלשלטון החוק במדינה זו הממשלה, וכדי לקיים את אחיזתה - היא זקוקה לסמכות כלפי המשטרה".

ראש הממשלה, אהוד אולמרט, אמר כי אי-אפשר שלא להתבייש באמירות אלה של המפכ"ל כהן. המשנה לראש הממשלה, חיים רמון, הוסיף כי הממשלה "היתה הזויה" כשמינתה את המפכ"ל כהן לתפקידו.