עתירה: הבניין שלי בתל אביב לא ראוי לשימור

עוד טוענים העותרים, שהם לא ידעו כלל שתוכנית השימור כבר הופקדה לשם התנגדויות ושהם מעולם לא קיבלו הודעה רשמית על כך שיש כוונה לכלול את בניינם בתוכנית, ולכן הם לא נטלו כל חלק בהליך התכנוני שקדם לאישור ובכלל זה בהליכי ההתנגדויות והעררים שקדמו לאישורה

בעלי בניין ברחוב ביאליק בתל אביב הגישו לביהמ"ש המחוזי בת"א עתירה מינהלית בבקשה להורות על ביטול תוכנית השימור למבנים ואתרים של תל אביב, או לחילופין להוציא את הבניין שבבעלותם מתוכנית השימור בשל הפגמים המינהליים שלטענתם נפלו בהליכי הכללתו בתוכנית.

נירה ועוזי בולדה, שהגישו את העתירה באמצעות עו"ד אלון סמואל ממשרד יוסף סמואל ושות' מר"ג, מחזיקים בבניין ברחוב ביאליק 3. הבניין מורכב משני חלקים ונבנה בשני שלבים ובתקופות שונות, כשהחלק האחד של הבניין נבנה בשנת 1922 וחזיתו ברחוב ביאליק, ואילו החלק האחר של הבניין נבנה מאוחר יותר בשנת 1933, וחזיתו ברחוב אלנבי 35 א'.

בעלי הבניין הגישו את העתירה נגד הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב ונגד הוועדה המקומית. בעתירה נטען, שבאוגוסט השנה נודע לעותרים שבכלי התקשורת פורסם דבר אישורה של תוכנית השימור. החשש שבניינם נכלל בתוכנית התעורר אצלם, ובדיקה העלתה שהוא אכן נכלל בתוכנית ושקיים לגביו תיק שימור. העותרים טוענים שעד לבירור עורך דין לא היה ידוע להם על קיומו של תיק השימור בעירייה.

עוד טוענים העותרים, שהם לא ידעו כלל שתוכנית השימור כבר הופקדה לשם התנגדויות ושהם מעולם לא קיבלו הודעה רשמית על כך שיש כוונה לכלול את בניינם בתוכנית, ולכן הם לא נטלו כל חלק בהליך התכנוני שקדם לאישור ובכלל זה בהליכי ההתנגדויות והעררים שקדמו לאישורה.

לטענתם, הבניין שלהם אינו ראוי כלל לשימור, ויישומה של התוכנית על בניינם במצבו הקיים יצריך פינוי של כל דיירי הבניין תוך גרימת נזקים כספיים וכלכליים אדירים לעותרים וסיבוכם "בתביעות אין סופיות".

עיריית ת"א מסרה: "העתירה המדוברת טרם התקבלה. עם קבלתה נגיב בבית המשפט. למיטב ידיעת העירייה, כל בעלי הזכויות בבניינים לשימור קיבלו הודעות על הפקדת תוכנית השימור לפני מספר שנים. כראייה הוגשו מאות התנגדויות שנשמעו בפני חוקר מיוחד". *