הנפט רשם את העלייה החדה ביותר מאז יוני: זינק ב-7.6% ל-67.5 דולר לחבית

סוכנות האנרגיה הבינלאומית: צפויה ירידה של בין 6.4% ל-9.1% בתפוקת הנפט בעולם ; שר הנפט של ונצואלה: קרוב לוודאי שאופ"ק יוריד את התפוקה עוד בנובמבר ; רווחי פטרוצ'יינה זינקו ב-30% ל-1.34 מיליארד דולר ; הסחורות החקלאיות והמתכות היקרות רשמו עליות חדות

המסחר בבורסות הסחורות בניו יורק הסתיים בעלייה החדה ביותר במחירו של החוזה העתידי על הנפט הגולמי שנרשמה מאז חודש יוני. מחיר החוזה לדצמבר רשם עלייה של 7.6% והוא נקבע ברמה של 67.5 דולר לחבית לאחר 4 ימים רצופים של ירידות חדות במחירו.

הורדת הריבית בארה"ב ב-0.5% שעה קלה לפני נעילת המסחר בבורסת הסחורות משקפת אופטימיות קלה כי המדיניות המוניטרית המרחיבה תעזור להתאוששות בשווקים ולעלייה בביקושים לנפט ומוצריו.

הנפט זינק במהלך יום המסחר בחדות והגיע אל מעל ל-68 דולר לחבית המשקפת לו עלייה של כ-9%, על רקע התאוששות השווקים הפיננסים ולאחר שסוכנות האנרגיה הבינלאומית פרסמה דו"ח טיוטה, לפיו התפוקה משדות נפט בעולם יורד מהר מן הצפוי.

בדו"ח נכתב כי ללא השקעה נוספת תפוקת הנפט השנתית יורדת ב-9.1%. ואולם, גם אם כן תתרחש השקעה כזו, תרד התפוקה ב-6.4%. תוצאותיה של ירידה זו לא יורגשו בשנים הקרובות, שכן גם הביקוש לנפט ירד. ואולם, בעתיד הרחוק, כך נכתב, תורגש הירידה באופן ברור.

העליות התעצמו גם לאחר פרסום דו"ח המלאים השבועי שהצביע על עלייה מתונה בהרבה מהצפי ברמת המלאים בארה"ב: 493 אלף לעומת צפי ל-1.55 מיליון.

מחיר החוזים העתידיים על הנפט למסירה בדצמבר עלה בסיום המסחר בבורסת הסחורות בניו יורק ב-7.6% ל-67.5 דולר לחבית [לאתר חוזים עתידיים]. זוהי הפעם הראשונה בארבעה הימים האחרונים שהנפט רושם עליית מחירים.

בתוך כך הודיע ארגון יצאניות הנפט, אופ"ק, כי נשקלת אפשרות לקיים ישיבה מוקדמת עוד בחודש נובמבר על מנת לדון בקיצוץ שני בתפוקת הנפט בשל ירידת מחירי הנפט בחודש האחרון בשל המשבר הבינלאומי. שר הנפט של ונצואלה, רפאל רמירז, אמר כי קרוב לוודאי שהארגון אכן יוריד את המכסה.

חברת הנפט הגדולה באסיה, פטרוצ'יינה , דיווחה היום על עלייה ברווחים של כ-30% ל-1.34 מיליארד דולר. בחברה אומרים כי הרווחים הם תוצאה של סיוע בסבסוד מן הממשלה הסינית, דבר שהביא לפיצוי על הפסדים הנובעים מפעולת הזיקוק. כמו כן, מסרה החברה, כי תפוקת הנפט גולמי והגז הטבעי ביחד עם מחירים גבוהים סייעו גם כן להכנסותיה.

העליות החדות לא פסחו גם על הסחורות האחרות, בזירת המתכות, זינקה הנחושת ב-9.3% ל-2.03 דולר לליברה. מחיר אונקיית זהב עלה ב-3.4% ל-764.8 דולר.

גם מחיר התירס הציג התאוששות כשעלה ב-4.7% ל-4.05 דולר לבושל בבורסת הסחורות של שיקגו.