האנליסטים בגופי ההשקעות מבצעים ניתוחים על החברות הציבוריות השונות, ועל בסיסן מחליטים להמליץ האם מחיר המניה גבוה או נמוך לעומת השווי הכלכלי של החברה, ובהתאם לכך האם כדאי למעשה לרכוש את המניה או למכור אותה. המלצות אנליסטים למניות מוענקות לאחר ביצוע אנליזה מעמיקה לחברות, הכוללת בין היתר את ניתוח הדוחות הכספיים של החברה, מעקב אחר התפתחויות עסקיות חדשות, בחינת גורמי סיכון ופגישות עם הנהלת החברה. בסיכומה של כל המלצה מבצע האנליסט הערכת שווי לחברה, על פי מודלים חשבונאיים מקובלים (דוגמת DCF), מהם נגזר מחיר היעד למניה, אליו מעריך האנליסט כי המניה תגיע בתום 12 חודשים. המלצות אנליסטים משוקללות לפי סולמות דירוג מקובלים, הנעים בדרך כלל בין שלושה לשישה שלבים (לפי סדר יורד): קנייה (ההמלצה הטובה ביותר), תשואת יתר (המניה צפויה להניב תשואה גבוהה יותר ממדד היחס שלה ב-12 החודשים הקרובים), החזק, תשואת שוק (המניה צפויה להניב תשואה דומה למדד היחס), תשואת חסר (המניה צפויה להניב תשואת חסר מול מדד היחס) ומכירה. עדכון ההמלצה מתבצע אחת למספר חודשים, בדרך כלל בצמוד לפרסום אירוע מהותי לעסקי החברה או לפרסום הדוחות הכספיים שלה.