ג'ף פולבר: "בבחירות האחרונות בארה"ב היו יותר צופים באינטרנט מאשר בטלוויזיה"

יזם האינטרנט אמר את הדברים בפסטיבל ראש-פינה ; ירון טל פז מערוץ 5 על הצפייה באירועי ספורט באינטרנט: "המספרים טובים, האינטראקציה טובה, ואני חושב שמדובר בבשורה חיובית כשהיא מגיעה בסינכרון עם הטלוויזיה"

"זה (האינטרנט) מקום נחמד להיות בו", מציין בפשטות אריאל וייס, עורך אתר האינטרנט של זכיינית ערוץ 2 רשת. "הצרכנים דורשים שליטה מלאה", הוסיף. בהתייחסו לסוגיית האיטראקציה בין הטלוויזיה לאינטרנט, הציג וייס דוגמא לפיה עורכי תוכן של תוכנית פוליטית בזכיינית פונים אליו כדי לקבל תוכן גושלים ייחודים שיוכלו לשלב בתוכנית, כלומר ב"מדיה הישנה".

הדברים נאמרו בפאנל "שידור חי באינטרנט - שינוי פרדיגמה?" במסגרת פסטיבל ראש פינה לטלוויזיה ולמדיה. הפאנל הונחה על-ידי ד"ר נמרוד קוזלובסקי, הנמנה עם בעלי PLYmedia, חלוצה בתחום הפיתוח של פלטפורמת וידיאו אינטרנטית. קוזלובסקי התייחס לאפשרות לקיום צ'אט, ריבוי זוויות צילום, טריוויה, בחירה בשידור חי ועוד, כיתרונות היחסיים של שידור באמצעות האינטרנט.

דניאל ילין, מנהל הפעילות בישראל של ooVoo (אובו), חברת שיחות הווידיאו באינטרנט, סבור כי ניתן למצוא הבדלים בין חברות שונות וערוצים שונים, כשמדובר על תוכן כמו תוכן מקצועי שמגיע מטלוויזיה. מגזר אחד של מה שניתן לבצע עם המוצר של ooVoo, טען, הוא האפשרות לייצר סביבו פלטפורמה חברתית. "הפלטפורמה מאפשרת שילוב של תוכן גולשים ותוכן מבוסס ערוצי שידור כאחד".

ג'ף פולבר, מחלוצי תחום ה-VoIP, מייסד ויו"ר Pulver.com ציין כי "ההזדמנות היא מה יקרה הלאה מבחינת חוויית המשתמש. אני מסתכל על הטכנולוגיה, ורואה שהיא עברה ממודל של גביית הון עתק לאפס, למשל. מדובר בחוויה משופרת יותר. פולבר הגיב לשאלה כיצד יצרני תוכן עצמאיים מייצרים הכנסות מפרסום באומרו כי "היתרון שלהם הוא התשוקה: בבחירות האחרונות בארה"ב היו יותר צופים באינטרנט מבטלוויזיה".

ירון טל פז, סגן נשיא לענייני New Media מערוץ 5, ציין כי "לחלק מהאוהדים אין גישה לטלוויזיה וכל מה שמעניין אותם זה להיות ליד המחשב, וזו אופציה שיש להם כעת ולא הייתה להם מקודם. המספרים טובים, האינטראקציה טובה ואני חושב שמדובר בבשורה חיובית כשהיא מגיעה בסינכרון עם הטלוויזיה - אתה יכול לצפות במשחק, אתה יכול לדבר עליו - סגמנטים שונים של חוויה".

טל פז העריך שאופציות שונות של אינטראקטיביות באמצעות האינטרנט תניב שיעורי הצלחה משתנים לאורך זמן. "אתה יכול לעלות לאוויר דברים שמעולם לא תעלה על הדעת לעלות בטלוויזיה", הסביר כשהוא נוקב באימון של קבוצת כדורגל כדוגמא.