מנכ"ל גוגל לא מעוניין בתפקיד "צאר טכנולוגיה" של אובמה

"אני אוהב את עבודתי בגוגל ואני מעוניין להמשיך בעבודתי זו ולכן התשובה היא לא", אמר שמידט בתגובה לשאלה שהופנתה אליו בעניין זה בראיון טלוויזיוני

מנכ"ל גוגל , אריק שמידט, הודיע כי אינו מעוניין במשרת "צאר טכנולוגיה" בממשלו המתהווה של הנשיא האמריקני הנבחר, ברק אובמה. "אני אוהב את עבודתי בגוגל ואני מעוניין להמשיך בעבודתי זו ולכן התשובה היא לא", אמר שמידט בתגובה לשאלה שהופנתה אליו בעניין זה בראיון טלוויזיוני.

שמידט, שהיה אחד מהתומכים הבולטים של אובמה במהלך המירוץ לבית הלבן, נפגש עימו ביום שישי האחרון במסגרת ועידה אותה כינס הנשיא הנבחר בהשתתפות 17 אישים בכירים בכלכלת ארה"ב, זאת במטרה לבחון דרכים לטיפול במשבר הכלכלי העולמי.

שמידט אמר כי מצא באובמה מידה לא מועטה של להיטות לטיפול בבעיה וכי הוא מצפה ממנו "להקשיב ואחר כך לפעול" בעניין. לדבריו, הוועידה הייתה בעלת "חשיבות מרובה".

עוד בעניין זה אמר שמידט כי הוא מעדיף חבילת סיוע כלכלי ממוקדת יותר מזו שהציע ממשלו היוצא של הנשיא בוש, "כזו שתתמקד בבעיות שונות מאלו שבהן מתמקדת חבילת הסיוע הנוכחית, דוגמת שיפור התשתית הכלכלית".

שמידט גם תומך בדעתו של אובמה כי פיתוח טכנולוגיות ירוקות עשוי לסייע בהחייאת הכלכלה הצולעת, ואף הציע כי עובדי תעשיית הרכב הענפה במישיגן, שפוטרו בשל המשבר, יועסקו בייצור סוללות עבור רכבים היברידיים. גוגל השקיעה כסף רב בחברות המפתחות טכנולוגיות ירוקות ושמידט הביע עניין אישי בקידומן של טכנולוגיות אלה.

כאשר נשאל שמידט לגבי שוק הפרסום באינטרנט בו שולטת החברה בראשה הוא עומד, הוא הודה כי "המצב קשה, שוק הפרסום הוא תמיד מהראשונים להיפגע בשעת משבר, לדעתי זו טעות מכיוון שמטרת הפרסום היא כמובן הגדלת הרווח", אמר והוסיף כי הוא מצפה להתאוששות מהירה של שוק הפרסום.

שוויה של מניית גוגל עמד בתום יום המסחר האחרון על 331.1 דולר למניה, ירידה של 8 סנט. *