יו"ר הפניקס מאשר הפרסום ב"גלובס": "מינינו צוות בדיקה שיבחן עסקת אקסלנס"

אהוד שפירא: "העסקה נעשית מתוך אחריות לבעלי המניות של הפניקס. כל העולם במשבר פיננסי ורואים בכל מקום שעסקאות נפתחות ומשתנות" ; עסקת הפניקס-אקסלנס לקראת פיצוץ

ד"ר אהוד שפירא, יו"ר הפניקס, מאשר היום (ב') את הידיעה שפורסמה אמש ב"גלובס", לפיה עסקת הפניקס-אקסלנס נקלעה לקשיים והיא על סף פיצוץ. "מינינו צוות בדיקה שיבחן את עסקת אקסלנס מתוך רצון לבצע אותה ולא לפוצץ אותה. הבדיקה עדיין בשלבים מוקדמים ואין ממצאים או אינדיקציות. הכוונה שלנו היא להיכנס למו"מ עם הצד השני בנוגע לתנאי העסקה. כדי לעשות זאת צריך לבדוק מה השתנה ואז לבוא אליהם במו"מ", כך אמר היום ל"גלובס" שפירא בעקבות חשיפת "גלובס" כי הפניקס שכרה את שירותיהם של עו"ד רם כספי ודליה טל כדי לבדוק את ההיבטים המשפטיים של עסקת רכישת אחזקות גיל דויטש ורוני בירם בבית ההשקעות אקסלנס.

שפירא המשיך ואמר כי "העסקה נעשית מתוך אחריות לבעלי המניות של הפניקס. נפל דבר וכל העולם במשבר פיננסי גדול ורואים בכל מקום שעסקאות נפתחות ומשתנות".

בסוף השבוע החולף פרסמה הפניקס את המנגנון לפיו ייקבע הסכום אותו יקבלו דויטש ובירם, מייסדי אקסלנס, על אחזקותיהם בבית ההשקעות. מהמנגנון עולה כי סכום זה עומד על כ-700 מיליון שקל, שמשקף לאקסלנס שווי כולל של כ-1.7 מיליארד שקל. כמו כן לבירם ולדויטש יש אופציה מסוג PUT שתיכנס לתוקף בחודשים הקרובים ואשר מאפשרת להם לכפות על הפניקס לרכוש את אחזקותיהם באקסלנס.

"היחסים עם דלק מצוינים"

לדברי שפירא, "לפניקס יש את כל האמצעים לבצע את העסקה. יש לנו את הכסף הדרוש בתוך הבית. הכסף מסומן וצבוע רק לעסקת אקסלנס ולא פנוי באשראי בנקאי או במשהו אחר. יש לנו הון עצמי עם עודף גדול שמספיק לביצוע העסקה".

כמו כן דווח אתמול ב"גלובס" כי ישנה אי שביעות רצון רבה בקבוצת דלק מהעסקה. בהקשר לכך אומר שפירא כי "היחסים עם דלק מצוינים".

שפירא הדגיש בשיחתו עם "גלובס" היום כי העסקה היא עסקה של הפניקס וכי בקבוצת הביטוח והפיננסים לא הופתעו מהסכום אותו הם נדרשים לשלם בשלב השני של העסקה למייסדי אקסלנס. "לא הופתענו. מתחילת השנה אנחנו עושים התאמות והפרשות לעסקה וביוני האחרון הפרשנו לטובתה 235 מיליון שקל. שכרנו את פרופ' יורם עדן, שהוא מחשב לנו את שווי האופציות בעסקה אחת לרבעון".

שפירא לא התייחס בדבריו לסוגיה שעלתה אמש ב"גלובס", לפיה צוות הבדיקה שמונה לבחינת העסקה ותנאיה יבדוק גם את קרבת המשפחה של מנכ"ל הפניקס, יהלי שפי, ואחד ממייסדי אקסלנס, רוני בירם. שפי הוא גיסו של בירם.

בסוף השבוע הודיעה הפניקס לבורסה כי היא "בוחנת את מכלול הסוגיות המשפטיות והחשבונאיות הכרוכות בהסכם, לרבות סוגיות הקשורות עם אופציית ה-PUT". כאמור, שפירא מבהיר היום כי מבחינת הפניקס מדובר במהלך של שקיפות כ"שלא עשינו דברים מאחורי הגב".