כלל תעשיות ביוטכנולוגיה: "החברה מוכנה לאתגר שמזמינה התקופה בצורה טובה וראויה"

כך נכתב בדו"חות החברה שהפסידהברבעון השלישי 10 מ' ש', בעיקר מעלויות התפעול של אנדרומדה, העורכת ניסוי קליני יקר וכן מהפחתה בערכה של האחזקה בקומפיוג'ן ; ביצעה הפחתת שכר בהנהלה ובחברות המוחזקות ; לחברה עצמה 195 מיליון שקל בקופה

כלל תעשיות ביוטכנולוגיה בחרה לנקוט בדו"חותיה לרבעון הנוכחי שפה מליצית מעט. "אנו עדים למשבר עולמי בשווקים הפיננסיים, ההולך ומתרחב למגזרים תעשייתים ועסקיים רבים. תקופה זו מחייבת יותר מתמיד ניהול תקיף, אחראי ויעיל. אנו סבורים כי החברה מוכנה לאתגר אשר מזמינה התקופה בצורה טובה וראויה".

ההסבר המוחשי והפחות מוחשי הוא כדלהלן: "האמצעים הנזילים שברשותה ישרתו את צורכי החברה שנים קדימה, אין לחברה חוב כלשהו, רוב החברות המוחזקות ממומנות היטב ורוח של יצירה ושליחות מלווה את כל פעולותינו". בכל זאת, "לאחרונה יזמה הנהלת החברה מהלך וולונטרי של הפחתת עלויות שכר בהנהלה ובחברות המוחזקות, וזאת על מנת להביא להפנמה טובה יותר של השתנות הזמנים".

בהתאם לתוכנית הקיצוץ, החליטה ארטה ונצ'ר גרופ, החברה המנהלת את כת"ב, על קיצוץ של 250 אלף שקל מגמולה השנתי עד תום שנת 2009. טרם הקיצוץ מקבלת החברה כ-4 מיליון שקל בשנה. במקביל פנתה החברה למנהלי החברות הבנות המשתכרים יותר מ-18 אלף שקל בחודש להסכים לקיצוץ של 7.5% בשכרם עד תום 2009 וכן ביקשה מכלל תעשיות , החברה האם, לספוג הפחתה דומה בשכרה.

כת"ב רשמה ברבעון הפסדים של 10.1 מיליון שקל לעומת רווח של 39.6 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2007. ברבעון השלישי ביצעה החברה השקעות בהיקף של 20 מיליון שקל בחברות די פארם, ביוקנסל וביוקיין וגייסה 19 מיליון שקל מאחרים בחברות הללו. כמו כן הקימה את חברת קמפוס לאיתור טכנולוגיות במכון ויצמן והשקעה בהן.

לכת"ב 195 מיליון שקל בקופה. באוקטובר 2008 העבירה טבע לחברה 5.68 מיליון דולר אחרונים מתוך הסכם ההשקעה שלה בחברה מספטמבר 2005.

הערות עסק חי נרשמו בדו"ח לחברות הבנות המהותיות די פארם, אנדרומדה, ביוקנסל ופוליהיל. עם זאת, כת"ב טוענת כי לכל החברות הללו ישנו המימון הדרוש, אם במזומן ואם בהבטחת מימון מגורמים אחרים (בעיקר טבע), כדי להגיע לאבן דרך משמעותית (או להיכשל בה). רק די-פארם "פועלת לגיוס הון ממשקיעים". החברה מעוניינת להיכנס לניסוי שלב III שעלותו עשרות מיליוני דולרים. לפי הערכת שווי מסוף יוני, שווה החברה 93 מיליון דולר. די פארם פיטרה לאחרונה מספר עובדים בחברה במסגרת צעדי התייעלות.

ההפסד ברבעון השלישי נבע בעיקר מעלויות התפעול של אנדרומדה, העורכת ניסוי קליני יקר וכן מהפחתה בערכה של האחזקה בקומפיוג'ן.