יפן: אנו מוכנים להלוות עד 100 מיליארד דולר לקרן המטבע הבינלאומית כדי לממן תוכניות חילוץ

ליפן 1 טריליון דולר ביתרת מטבע החוץ ; רה"מ היפני הפנה אצבע מאשימה כלפי מדינות בטענה כי נכשלו בפיקוח ; בסוף השבוע תתכנס ועידת 20 המדינות המתועשות

יפן תהיה מוכנה להלוות 100 מיליארד דולר לקרן המטבע הבינלאומית (IMF) כדי לממן תוכניות החילוץ עליה ידונו בפסגת ה-G20 בסוף השבוע. ליפן 1 טריליון דולר ביתרת מטבע החוץ שלה.

את ההודעה מסר ראש הממשלה, טרו אסו יומיים לפני הפסגה המדוברת בוושינגטון, במהלכה מקווה יפן להעלות את קרנה כמנהיגה בינלאומית. "יפן תהיה מוכנה להלוות עד 100 מיליארד דולר ל-IMF מיתרות מיוחדות של מטבע החוץ שלה, כהקצבה זמנית לפני השיפור בצמיחת ההון", אמר אסו.

ראש הממשלה היפני הפנה אצבע מאשימה כלפי מספר מדינות בטענה כי להן חלק בלתי מבוטל בהתהוות המשבר כשנכשלו בפיקוח על המכשירים הפיננסים בגבולותיהן.

"אסור לנו לשכוח שהגורמים למצב הם חוסר איזון בינלאומי - הגרעון של ארה"ב. מדינה זו, שהיא מדינת-מפתח, ממשיכה לנוע בשל הון חיצוני הזורם אליה מרחבי העולם".

אסו קרא לשיפור בתפקודה של ה-IMF בפיקוח על השווקים הפיננסים בגילוי משברים פוטנציאליים מבעוד מועד, ועודד את המדינות החברות בקרן לממן את השווקים המתעוררים.

עד כה הלוותה ה-IMF יותר מ30 מיליארד דולר להונגריה, איסלנד ואוקראינה.