ומי נחלץ לעזרתה של תעשיית הרכב? הקנצלרית מרקל

המגזין הגרמני "פוקוס", כתב היום כי ככל הנראה המדינה תסכים לערוב להלוואות של אופל, החברה הבת הגרמנית של ג'נרל מוטורס, בהיקף של 2 מיליארד אירו ; באופל טוענים שאין לחברה בעיית נזילות ושהפנייה לממשלה היא בבחינת "צעד מונע" לקראת אפשרות שג'נרל מוטורס תגיע לחדלות פירעון

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, תיפגש בשבוע הבא עם מנהלי החטיבה הגרמנית של ג'נרל מוטורס , אופל. החברה מבקשת מממשלת גרמניה לערוב להלוואותיה, לאור מצבה הקשה של החברה האם האמריקנית.

המגזין הגרמני "פוקוס", כתב היום (שבת) כי ככל הנראה המדינה תסכים לערוב להלוואות של אופל בהיקף של 2 מיליארד אירו (2.5 מיליארד דולר).

בהודעה שפרסמה ממשלת גרמניה נאמר בשמה של הקנצלרית כי "חשוב שנקבל את ההחלטות הנכונות בנושא הזה, ושנוכל לתמוך בתעשיית הרכב". מרקל ושר האוצר שלה, פר שטיינברוק, נמצאים כרגע בוושינגטון בוועידת G20, ולכן, נאמר בהודעה, שר הכלכלה מיכאל גלוס הופקד על הנושא ויעקוב מקרוב אחר ההתפתחויות.

באופל טוענים שאין לחברה בעיית נזילות ושהפנייה לממשלה היא בבחינת "צעד מונע" לקראת אפשרות שג'נרל מוטורס תגיע לחדלות פירעון והמצב הזה ישפיע על פעילותה והתחייבויותיה של אופל.